Diodblinkers på en XR600 86

Hojtokig

Janne
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Yamaha XT600
Vore enormt tacksam för lite hjälp. Har precis köpt en Honda XR600 1986 års modell. Den är gatreggad och har miniblinkers. Problemet är att blinkersen lyser med ett fast sken. Har förstått såpass att det kan bero på att jag behöver koppla in motstånd vid varje blinkers. Köpte först på Biltema ett relä som skulle vara för diodblinkers men det var 3 plintar på detta (L, B och E) på mitt relä som satt på är det bara två plintar (L och X). Provade att mickla lite grann och prova olika laternativ genom att koppla B och E plinten till jord och samtidigt växla med de olika kablarna. Detta funkade inte. Har nu köpt motstånd som skall kopplas in vid varje blinkers. Funderar nu på hur jag skall göra. Jag antar att jag skall parallellkoppla motståndet mellan kabeln till blinkersen och till ramen (jord) eller?? Tänker jag rätt ?? Kan någon vänlig själ hjälpa mig. Eller finns det enklare sätt att lösa detta. Finns det diodrelä med enbart två plintar (X och L) som skulle funka ?? (Motstånden är ju ganska stora...). Det är alltså bara kickstart och inget batteri på hojjen :=)

Snälla hjälp !

Mvh

Janne

Funkar blinkersreläet som det ska? Brukar inte dioder blinka fortare?

Än en gång.. Glödlampan i instrumenten kopplar ihop höger och vänster sida.. Prova o peta bort den o se om det funkar då. Är så fallet så får du ha en diod/Lampa till höger o en till vänster i instrumenten.....

Oklart?
Tjo Flöjt..
Mvh Björn

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...