Diodblinkers på en XR600 86

Hojtokig

Janne
Gick med
19 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XT600
Vore enormt tacksam för lite hjälp. Har precis köpt en Honda XR600 1986 års modell. Den är gatreggad och har miniblinkers. Problemet är att blinkersen lyser med ett fast sken. Har förstått såpass att det kan bero på att jag behöver koppla in motstånd vid varje blinkers. Köpte först på Biltema ett relä som skulle vara för diodblinkers men det var 3 plintar på detta (L, B och E) på mitt relä som satt på är det bara två plintar (L och X). Provade att mickla lite grann och prova olika laternativ genom att koppla B och E plinten till jord och samtidigt växla med de olika kablarna. Detta funkade inte. Har nu köpt motstånd som skall kopplas in vid varje blinkers. Funderar nu på hur jag skall göra. Jag antar att jag skall parallellkoppla motståndet mellan kabeln till blinkersen och till ramen (jord) eller?? Tänker jag rätt ?? Kan någon vänlig själ hjälpa mig. Eller finns det enklare sätt att lösa detta. Finns det diodrelä med enbart två plintar (X och L) som skulle funka ?? (Motstånden är ju ganska stora...). Det är alltså bara kickstart och inget batteri på hojjen :=)


Snälla hjälp !

Mvh

Janne
 
Funkar blinkersreläet som det ska? Brukar inte dioder blinka fortare?
 
Än en gång.. Glödlampan i instrumenten kopplar ihop höger och vänster sida.. Prova o peta bort den o se om det funkar då. Är så fallet så får du ha en diod/Lampa till höger o en till vänster i instrumenten.....

Oklart?
Tjo Flöjt..
Mvh Björn
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top