Diodbakljus

• Thread starter Thread starter Skuggan
  • Start date Start date

Skuggan

Guest
Har kollat på ett diodbaklus med inbyggd blinker. Någon som har erfarenhet?:va
Farbror blå blir väl sur om han får syn på det för det är ju inte e-märkt..

Jo, finns en regel som säger att det måste vara 15cm mellan centerpunkten på blinkers så lagliga är dem inte. Kan lika gärna köra utan mao.

Vad menar du med resultatet? Bakljuset lyser, blinkersen blinkar. :) Den fyller sin funktion om man säger så, men som övriga skriver så är den olaglig.

Vad menar du med resultatet? Bakljuset lyser, blinkersen blinkar. :) Den fyller sin funktion om man säger så, men som övriga skriver så är den olaglig.

Tänkte mest på om det lyser så bra som alla påstår eller om man lika gärna kan föra med det vanliga.

Okej, ja jag hade diodbaklyse förut, innan jag blev påbackad. Det lyste minst lika bra eller lite bättre än orginal skulle jag nog vilja påstå.
[Edit]Jag hade altså inte blinkers i bakljuset, men du får en ide om hur ett diodbaklyse lyser iallafall] :)
Suddiga bilder:

Bifogat

• sporthoj2.jpg
    sporthoj2.jpg
    36.1 KB · Visningar: 53
  • sporthoj1.jpg
    sporthoj1.jpg
    47.6 KB · Visningar: 57
Last edited:
jag har blinkers i mina och tycker att det syns jättebra , men kan inte lägga upp bilder förens nästa vecka ....

köpte ett svart clearalternatives direkt från usa. ingenting att klaga på, lyser bra och ser fett bra ut. men jag monterar orginalblinkers till besiktningen.

Jag köpte diod blinkers med inbyggt bromsljus istället, men jag har ju alltid varit tvärt emot...

Dom syns dock bra, frågan är hur bra blinkersen syns när man bromsar? :va
Det får framtiden utvisa, syns blinkersen dåligt så kopplar jag bromsljusdelen till blinkersen istället, så att allt blinkar samtidigt, då blir dessutom ljuset mer orange.

Jag får väl sätta dioder i baklyset också!

Jag köpte diod blinkers med inbyggt bromsljus istället, men jag har ju alltid varit tvärt emot...

Dom syns dock bra, frågan är hur bra blinkersen syns när man bromsar? :va
Det får framtiden utvisa, syns blinkersen dåligt så kopplar jag bromsljusdelen till blinkersen istället, så att allt blinkar samtidigt, då blir dessutom ljuset mer orange.

Jag får väl sätta dioder i baklyset också!

Var det biltemas du köpte? Struligt att koppla in?

Köpte ett kombinerat till duccen från USA och det funkade kanon. Starkare park och bromsljus jämfört med orginal och blinkade i rätt färg.

Skall hitta länk när jag kommer hem, de hade till många japshojar också. Kostade 129 dollars inkl klart glas.

Var det biltemas du köpte? Struligt att koppla in?

Japp, biltemas, skitenkelt att koppla in, en svart och två röda, lägg den svarta på minus på batteriet och testa sedan en av dom röda mot plus så ser du om det är blink eller broms.

Märk upp!

Koppla ur dina gamla så nära blinkersen du kan (obs, kolla vilken av dom gamla som är plus), använd samma sladdar till dom nya och en ny till bromsljusdioderna från bakljusets bromsljus (eller så kopplar du ihop båda röda på diodblinkersen till din gamla blinkers pluskabel)

Allt förutsätter ju ett lastoberoende relä eller motstånd för att lura ditt gamla relä, men det har jag redan och det finns egna trådar om det!

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick