Diodbakljus

  • Thread starter Thread starter Skuggan
  • Start date Start date
Japp, biltemas, skitenkelt att koppla in, en svart och två röda, lägg den svarta på minus på batteriet och testa sedan en av dom röda mot plus så ser du om det är blink eller broms.

Märk upp!

Koppla ur dina gamla så nära blinkersen du kan (obs, kolla vilken av dom gamla som är plus), använd samma sladdar till dom nya och en ny till bromsljusdioderna från bakljusets bromsljus (eller så kopplar du ihop båda röda på diodblinkersen till din gamla blinkers pluskabel)

Allt förutsätter ju ett lastoberoende relä eller motstånd för att lura ditt gamla relä, men det har jag redan och det finns egna trådar om det!

Säljer dom motstånden?
 
Har en clearalternativeskopia på hondan, funkar bra.
Bak/broms-ljus är bättre än orginal, blinkers något sämre.
Har inte blivit stoppad för det och monterar orginalblinkers till besiktning
 
Ett annat relä eller motstånd behövs enbart om man ska använda led-blinkers eller?
Jag köpte en undertail med 12 bakljusdioder totalt (6 i varje "halva"). Riskerar jag att bränna upp dioderna om jag kopplar in det nu utan motstånd?

0 koll :gnissla

edit: Det behövs inte. Fick svar från hotbodies och det är bara att koppla in och va glad. Funkar fint.
 
Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top