Diod lampor

RichardRoskvisi

Richard
Gick med
1 Nov 2006
Hoj
Hayabusa
Hjälp ! har köpt diodglödlampor men det blinkar alldeles för fort.
Finns säkert tidigare trådar här men jag hittar inte.
finns det nån som kan hjälpa mig med att hitta vad som behövs.
OBS ! är ett pucko på elektronik så en färdig grunka som är "bara" att sätta i hade ju varit ett mirakel.

Duells har ett blinkersrelä som funkar till allt. Det spelar ingen roll om du blandar vanliga blinkers eller diodblinkers. Den klarar allt och du slipper allt med motstånd osv.

Elektroniska lastoberoende reläer är kanonbra, eftersom de är okänsliga för ärjade kontakter, krypströmmar till jord, glapp i lampfattningarna, trasiga lampor etc. Men… man bör tänka på ett det också kan vara en nackdel, då ju en avvikande blinkfrekvens är en jättebra signal till föraren när t.ex en glödlampa går sönder eller glappar.

Nu sitter jag i det problemet och hajar ingenting. Vet inte ens hur ett relä ser ut eller var allt detta ska placeras. Läst igenom ett par trådar med motsånd och relä förklaringar men förstår ändå ingenting vart allt detta ska placeras eller hur dessa grejer ser ut för att ens inhandla det.

köpte mig ett par diodblinkers igår och monterade dem för en stund sen. fy fan vad fort dessa blinkade, han knappt blinka, utan de såg ut att ha hackat upp sig istället för blinka liksom. står ingenstans på diodblinkerserna hur många watt de är på.

förstår jag mig på detta ska jag rita upp en fin bild i paint eller nåt och lägga upp så alla hajar.

vill nån hjälpa mig så jag på enklaste och billigate väg får detta att funka?

Last edited:
Nu sitter jag i det problemet och hajar ingenting. Vet inte ens hur ett relä ser ut eller var allt detta ska placeras. Läst igenom ett par trådar med motsånd och relä förklaringar men förstår ändå ingenting vart allt detta ska placeras eller hur dessa grejer ser ut för att ens inhandla det.

köpte mig ett par diodblinkers igår och monterade dem för en stund sen. fy fan vad fort dessa blinkade, han knappt blinka, utan de såg ut att ha hackat upp sig istället för blinka liksom. står ingenstans på diodblinkerserna hur många watt de är på.

förstår jag mig på detta ska jag rita upp en fin bild i paint eller nåt och lägga upp så alla hajar.

vill nån hjälpa mig så jag på enklaste och billigate väg får detta att funka?
Kolla nedan så har du den enklaste lösningen. Bara å leta efter dett som sitter på hojen å byta ut det.
Duells har ett blinkersrelä art.nr. 3131 som funkar till allt. Det spelar ingen roll om du blandar vanliga blinkers eller diodblinkers. Den klarar allt och du slipper allt med motstånd osv.

går inte att beställa detta 3131 relä på duells sida. vet ni nån annanstans man kan handla det i deras webshop?

Kolla touringbutiken. Artikel nr. 70-3132.

Bifogat

• 70-3132.jpg
    70-3132.jpg
    11.3 KB · Visningar: 65
går inte att beställa detta 3131 relä på duells sida. vet ni nån annanstans man kan handla det i deras webshop?

Duells har massor med återförsäljare, blinkersreläet finns även hos dom som säljer Duells moppe-sortiment, kolla Duells hemsida för återförsäljare!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år