En kväll för massa år sedan. (såklart.... hehe)
Står utanför villan där festen utspelar sig och snackar lite skit med en kompis. Mitt i diskussionen så kommer en tredje kompis ut ur ytterdörren, men tittar åt fel håll, och smart som man är med 4-6 tequila-shots och några öl i sig så bestämmer jag mig för att kasta det lilla vattnet jag har kvar i glaset på honom istället för att ropa på honom :freak
Efter det har jag egentligen bara två minnesbilder kvar (verkligen, fattas flera sekunder här i mitt minne hehe)
Den tredje kompisen (vid ytterdörren) får alltså några få centiliter vatten på sin rygg, snetänder tydligen totalt, går fram till mig och min polare (det minns jag, att han står precis framför oss) och knockar till min polare med en bra rak höger i nyllet på honom.
Full som man är så hänger man ju som sagt inte riktigt med på vad som händer, så jag vrider mitt huvud 90 grader för att inse att min polare står inte kvar jämte mig, vrider mig lite mer för att hinna honom däckad/knockad 1-2 meter bort på garageinfarten efter att ha trillat ner 2-3 trappsteg dessutom. Dessutom med en blodig högerhand då han i fyllan vägrat släppa sin Corona-flaska med tagit emot backen med den handen ändå
Tredje polaren går iväg... utan att säga ett ord...
Förövrigt vart det på den festen första och sista gången jag kört Tequila-race, var totalt med om tolv olika race (enda som ställde upp i samtliga

) så medan polaren fick sin uppskurna hand provisorisk "fylle-ihopsydd" på toan så satt jag i soffan och försökte få rummet, soffan, bordet m.m. att sluta snurra samt musiken och omgivningen att vara så tyst som möjligt genom att inte röra mig samt blunda... ända tills någon greppar tag i min arm och försöker dra upp mig

spydde som en gris över hela soffan

Fick senare höra att jag spydde flertalet gånger och att dom fixade fram en hink efter första spyan men jag spydde jämte/över soffan ändå