Dina oasfalterade favoriter

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Har börjat köra en hel del grus och skogsvägar.
Hunnit med 150mil över bokstavligt stock och sten, svettigt och jäkligt kul är det.

Har ni några favoriter eller bra tips på sträckor?
Huserar i sörmland men välkommnar förslag från alla håll.

Jag kör för att ha trevligt och vill inte störa folk så vägbommar och förbudskyltar respekteras. Kör bara där jag får.

Ha vandrarhemmet i Fredriksberg som bas (om det ff är i drift?), så har du dagsetapper på grus i alla väderstreck. Vet inte om Adventuredays körs ff, men själv undvek jag alltid dom dagarna då det begav sig, och då var man i princip själv ute på vägarnan all övrig tid.

Jag förstår, tacksamt, varför man vill hålla låg profil och inte dra för mycket uppmärksamhet till spännande vägar och sköna ställen. Vi är redan många som vill 'upptäcka', inte alla är lika strategiska. Precis som mina goda vänner och förebilder i motorerandet valt att inkludera mig på sina rundor, väljer jag att inkludera eventuellt folk i mina. Det handlar om förtroende. Ungefär som att dyka eller klättra i berg, väljer man sina kollegor med omsorg och med omtanke för äventyret. Ett ruttet ägg sabbar lätt hela korgen, som det heter. Därför är det också smartast att köra i mindre grupper, helst inte fler än 2-3 pers. Tänker på motorljuden.

Samt vill man väl själv vara upptäckaren, blir det inte mer spännande då? Det vore alldeles för enkelt om någon visade mig alla roliga vägar utan att jag fick känna att jag fått upptäcka något själv. För mig är det lika kul att få följa med någon på hans/hennes runda, som att rulla ensam en solig dag och upptäcka nya vägar och stigar. Båda är givande på var sina vis.

IMG_7865.JPG

Som motorentusiast och äventyrslysten grusgris vill jag rekommendera en kopp kaffe till google-maps en ledig morgon, och bara åk. Våra gemensamma lekparker är ändå alldeles för stora för att memorera på ens tio år. Det blir aldrig som man planerat, och glöm gärna för då kan du återupptäcka samma sträckor i framtiden 😁

Är du, som jag, sporadisk och lättinspirerad *så hittar vägen dig*. Då är allt som det ska, då är du hemma.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard