Din hjälm?

Ja den ska väl det. De säljer ju ut den här hemma oxå, för 4990:rolleyes:
Bara att hoppas på att han har en till i M.. gillade verkligen hur den satt

Ja den ska väl det. De säljer ju ut den här hemma oxå, för 4990:rolleyes:
Bara att hoppas på att han har en till i M.. gillade verkligen hur den satt

Annars kan du ju kanske kolla på Arai Chaser. Det är i princip samma hjälm med samma "inredning" som Viper. Det som skiljer är några fler ventilationshål i Viper. Jag provade båda och märkte ingen direkt skillnad, så jag tog Chaser(köpte från mlol.de för 2600 för ngt år sen).

Annars kan du ju kanske kolla på Arai Chaser. Det är i princip samma hjälm med samma "inredning" som Viper. Det som skiljer är några fler ventilationshål i Viper. Jag provade båda och märkte ingen direkt skillnad, så jag tog Chaser(köpte från mlol.de för 2600 för ngt år sen).

Här är en rätt så bra beskrivning av de olika Arai modellerna.
Det stämmer att ventilationen är annorlunda.
I Chasern kan man inte heller ta ut hela inredningen, bara för kinderna.
Det finns även inredning i olika storlekar att köpa för Vipern.
Men det kan man ju överleva, dock var skillnaden i pris när jag letade ingen alls då Vipern är utgående.
http://www.youtube.com/watch?v=NUADKk3cJ2U

Last edited:
Här är en rätt så bra beskrivning av de olika Arai modellerna.
Det stämmer att ventilationen är annorlunda.
I Chasern kan man inte heller ta ut hela inredningen, bara för kinderna.
Det finns även inredning i olika storlekar att köpa för Vipern.
Men det kan man ju överleva, dock var skillnaden i pris när jag letade ingen alls då Vipern är utgående.
http://www.youtube.com/watch?v=NUADKk3cJ2U

Gillade vipern när jag testade den, den satt som en smäck! Sitter bara Chasern lika bra är den ju ett alternativ. Får kolla upp det, men den finns inte hos han i M heller:näsblod

Gillade vipern när jag testade den, den satt som en smäck! Sitter bara Chasern lika bra är den ju ett alternativ. Får kolla upp det, men den finns inte hos han i M heller:näsblod

Jag provade chaser i S, klämde som satan, provade sedan M, glappade som fan. Gick därefter över till viper M och den satt som ett smäck, så prova innan du beställer en chaser.

Jag provade chaser i S, klämde som satan, provade sedan M, glappade som fan. Gick därefter över till viper M och den satt som ett smäck, så prova innan du beställer en chaser.

Ajdå, Stort tack för den infon!
Får se om man inte kan ragga upp en viper någonstans då

Provade du då helt nya hjälmar? För testexemplar som provats av ett flertal blir ju ett jäkla "glapp" på vs en ny. Jag provade helt ny chaser m och helt ny viper m och de satt exakt likadant på mig iaf.

Provade du då helt nya hjälmar? För testexemplar som provats av ett flertal blir ju ett jäkla "glapp" på vs en ny. Jag provade helt ny chaser m och helt ny viper m och de satt exakt likadant på mig iaf.

Har samma erfarenhet

kondom_77856013.jpg

Har hittills skyddat mot det mesta, men behöver bytas ofta! Ett par tre vändor max, men det går att få bra rabatt om man köper flera stycken samtidigt. Å andra sidan tål den att tappas från hög höjd, vilket lätt händer om har bråttom när man skall ut och köra! :tummenupp

kondom_77856013.jpg

Har hittills skyddat mot det mesta, men behöver bytas ofta! Ett par tre vändor max, men det går att få bra rabatt om man köper flera stycken samtidigt. Å andra sidan tål den att tappas från hög höjd, vilket lätt händer om har bråttom när man skall ut och köra! :tummenupp

ravatt:va köpa:va

e man under 18 så e dom grattis:banana

Var länge insöad på Shoei XR1100 och var grymt besviken när den inte passa ,tryckte som f-n i pannan, prövade även Arai Chaser V men gillade inte att den satt så nära haka/näsa.Sen "råkade" jag prova Shoei X-spirit II och wow, satt som en smäck. Blev en Shoei X-Spirit II Kiyonari 2 TC-6 från Lids Direct i UK och sparade 3500 SEK :-)
de_DE

Här kommer ett nytt försök med bilden ....

Bifogat

• Shoei-X-Spirit-II-Kiyonari2_xs.jpg
    Shoei-X-Spirit-II-Kiyonari2_xs.jpg
    754 bytes · Visningar: 1,042
Är man gubbe på snart fyrtio så betalar man gärna om ett tillfälle att använda dem dyker upp :D

Gött att vara ung och ha gratis tillgång:tummenupp

Hellre vara 40 och ha användning för dem än att bara ha dem gratis som fjunig artonåring och mestadels öva användadet egen hand. Pröjsandet är inte problemet. :hihi

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back