Din hjälm?

Denna kör jag med HJC HQ-X
file_3_23.jpg

behöver man inget visir när man kör motard ? Personligen skulle jag tycka att det är jobbigt med alla humlor, och getingar och mygg som man kan få i huvet hela tiden ..

Goggels räddar ögon med närområde, sen skyddar hak skyddet mun osv. Man är rätt skyddad, det var i alla fall jag i mina cross dagar.

behöver man inget visir när man kör motard ? Personligen skulle jag tycka att det är jobbigt med alla humlor, och getingar och mygg som man kan få i huvet hela tiden ..

man kör med cross glasaögon lr liknande iallafall polarna, va trodde du man körde fritt

det trodde jag väl inte fattar du väl .. man exponerar ändå delar av ansiktet, plus att goggles har alldeles för tunnt skydd mot stenskott.

det trodde jag väl inte fattar du väl .. man exponerar ändå delar av ansiktet, plus att goggles har alldeles för tunnt skydd mot stenskott.

Med motardhjälmen jag har så exponerar man i princip ingenting av ansiktet. crossbrillorna täcker rätt bra. Angående skyddet mot stenskott så är crossbrillorna gjorda för just stenskott. Har kört cross i flera år och på banan kan man ju ibland få bamsingar till stenar och annat i nyllet:)

på tal om motardhjälm och öppet ansikte..

jag var osäker innan jag köpte min motard/MX hjälm.. just mot stenskott.

Kompis på annat forum tog och testade ett par av hans brillor men luftgevär som borde simulera stenskott rätt ok

resultat:
DSCF2092.jpg

Så tror man kan vara ganska säker på att de skyddar iaf :yoparty

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...