Din favoritomkörning

Nån gång för länge sen när Bayliss? fick ett wildcard på Phillip Island i 250, då plockade han typ 10 man i en vänstersväng varenda varv, sen blev omkörd på rakan straxt rfter

Nån som kommer ihåg lite mer, eller hittar nåt klipp?

Den här är rätt schysst :yoparty

[YOUTUBE-ID]GBgRKPcscco[/YOUTUBE-ID]

Eller min egna lilla film på en PMC åkare :krama

[YOUTUBE-ID]C7Lr1pG2y3g[/YOUTUBE-ID]

Anthony Gobert gjorde en hårig körning på Phillip Island nång gång på nittiotalet, där han fajtades med bl a Aaron Slight. Såpass tajta omkörningar att de andra fick hålla on knäna. Några fina ytterrökare med uppställ redan då också.

1:37 in i klippet börjar det goda!

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/21Cs9PSYbRk&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/21Cs9PSYbRk&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>#t=1m37s[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: R2
Ingen som kan hitta en bra version av klippet där Biaggi "tränger" Rossi av från banan, för att i nästa kurva köra om Biaggi och peka finger mitt i kurvan? :yoparty

Hela klippet är dessvärre borttaget från tuben :(

Men du har inte helt rätt om nästa kurva ;)

circuit_suzuka.png

Rossi blir avträngd i kurva 8, satsar järnet och tappar några placeringar för att sedan ta tillbaka dessa och bromsa sig förbi biaggi inför första kurvan efter start/mål. Snyggt är det iaf! :)

Nääääh. Rossi försökte köra om Biaggi på yttern ut ur kurva 17, ut på start och mål, och Biaggi trycker ut armbågen. På nästa varv kör Rossi om Biaggi på rakan och skickar upp fingret i kurva 1. :fakta

Nääääh. Rossi försökte köra om Biaggi på yttern ut ur kurva 17, ut på start och mål, och Biaggi trycker ut armbågen. På nästa varv kör Rossi om Biaggi på rakan och skickar upp fingret i kurva 1. :fakta

NEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!
Rossi blir utträngd.......:mad:

Googlade som en idiot och såg att jag var en idiot som trodde att det var kurva 8, my bad :tungan

Last edited:
Ha!

Såg just nedanstående klipp från -94 där Cadalora kör om Doohan på utsidan och tänkte ”Oj, måste ha varit enda gången det hände i ett 500-race”.

När jag sedan letade upp den här tråden, möts jag av samma klipp. Och mina egna kommentarer. Rymligt långtidsminne man har.

Hur som helst: gissar att Doohans däck var slutkörda. Eller underskattar jag Cadalora?

[YOUTUBE-ID]9ScbJQTkGhQ[/YOUTUBE-ID]

Ha!

När jag sedan letade upp den här tråden, möts jag av samma klipp. Och mina egna kommentarer. Rymligt långtidsminne man har.
Ha! Visst är det överaskande? Det har hänt mig också. Man sitter och knåpar på ett inlägg åsså tänker man "aaa...det är nog bäst att jag kollar så att ingen annar redan skrivit om det här", sen när man söker får man träff på ett av sina egna gamla inlägg. Vad förvånad man blir! Man funderar en stund och drar sig till minnes "ja, just det, det var det där inlägget som jag postade, postade, ...p o s t a d...e, FÖR FEM ÅR SEN!!!" Sen börjar man fundera "hur länge har jag hängt här?". Svaret blir givetvis: alldeles för länge. Åsså undrar man "hur många timmar har jag spenderat här?". Svaret blir givetvis: alldeles för många. Ibland tänker jag på de som lämat forumet. Ni vet de som verkligen kastat in handduken och sagt tack och hej då. Hur kan de? Hur vågar de? Hur orkar de? Jag avundas dem, det måste vara som att sluta röka och hänga på krogen. Typ, bli vuxen. Klipp dig, skaffa ett jobb och sluta surfa SH! ...men jag kan inte. :död

Edit.
Just det. Cadalora var det. Jag tror du underskattar honom, han var ju faktiskt redan tvåfaldig världsmästare (125 och 250) och tog en 2'a, respektive 3'e plats i 500 på ickefabriksmaterial.

Last edited:
Omkörning

En jäkligt fräck omkörning av Cadalora :tummenupp
Såna där som man vill göra själv:D

Det enda jag kan tycka ser fult ut är Micks placering på hojen vid nerläggning.
Precis som om han har fastnat mellan den gamla classiska stilen och hängöver hojen stilen..
Bara vrida ner Arslet ser skitnödigt ut...:tungan
/R:tummenupp