Din favoritmat!

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Berätta vad du gillar för maträtt!
Jag har fastnat för sushi! :yoparty fy fan vad det är gott! jag får fan inte nog! :) en redbull till är ett måste!

Bifogat

• Bild.jpg
    Bild.jpg
    115.2 KB · Visningar: 96
kall spenatsås :va låter yberäckligt :gnissla

Bild är varmt välkommen :)
Det är godare än det låter :)

Man tar lite fryst, hackad, spenat. Tinar. Rör ihop den med majonäs och krääääm frääässch. Sen är det klart. Tror det är såhär man gör den, smaken passar perfekt till laxen, märks inte att det är spenat :)

En najs stek med någon form av vitlök, nypotatis och bernaisås. Och redbull till det så klart!

Skönt att det finns fler än jag som är beroende. :hihi

The one and only; Pitepalt:

3351876121.jpg

En najs stek med någon form av vitlök, nypotatis och bernaisås. Och redbull till det så klart!

Sushi är skitgott, liksom mycket annat. Men det finns få saker som slår en riktigt fin köttbit!:yoparty :tummenupp

Helgrillad nötstek fransyska eller lammstek... marrinerad i rödvin, vinäger, vitlök, färk timjan, honung m.m... Med hasselbackspotatis eller klyftpotatis gjord på fin bakpotatis med diverse rotfrukter marinerade och grillade i ugn... Till det en hemmagjord rödvinssås på skyn förståss... :drool

Åt sushi för några timmar sen och det är gott det oxå... Men det ser jag mer som en lunch igentligen... Redigt kött är det som gäller om vi snackar god mat...

Last edited:

3351876121.jpg
Jag skulle just säga att det beror på vilket humör man är på. Men när jag såg palten så kan jag ju inte annat än hålla med. Det är fan det godaste och det är något som jag aldrig lessnar på som jag kan göra med pizza och hamburgare.

Jag måste nog koka lite palt imorgon tror jag.

Jag brukar beställa en lax, en tonfisk och resten räkor. Min favorit är nog däremot den rullen som inte har något sjögräs runt sig. Det kanske är psykologiskt eftersom jag inte vet om det är samma mellan olika restauranger men den är alltid helt vansinnigt smarrig. :)

Last edited:
Kroppkakor och ölandskroppkakor är grymt gott och har ätit en del av dom.... Och favoriten är nog den sistnämnda... men är det någon skillnad på pitepalt?

Det är en viss skillnad. Det är väl t.ex ägg och nån sorts krydda i kroppkakor? Har smakat kroppkakor också, är inte så stor skillnad men pitepalten är godare.

Kroppkakor och ölandskroppkakor är grymt gott och har ätit en del av dom.... Och favoriten är nog den sistnämnda... men är det någon skillnad på pitepalt?
Ölandsvarianten är väl liksom pitepalten gjord på rå potatis, men man pular även i lök och kryddor. Pitevarianten erbjuder endast den rena paltsmaken (med smörbrunn å lingonsylt såklart). :)

3351876121.jpg

fy fan det där är riktigt gott! :tummenupp

vill nog inte erkänna att jag är beroende av skiten. :rolleyes:
Men det är jag nog för jag drick iallafall 1 om dagen. :huvet

Last edited:
Hett tips: komplettera tacos med rödbetssallad. Så försvenskat det blir men passar perfekt till. Allvarligt. dont knock it til youve tried it

Hett tips: komplettera tacos med rödbetssallad. Så försvenskat det blir men passar perfekt till. Allvarligt. dont knock it til youve tried it

Senast jag åt tacos så hade vi banan till. Förbannat gott. Har aldrig hört talas om det förut men från och med nu så är det ett måste.

Käkade Pasta Carbonara på Italy House på Bruksgatan i Hbg idag, efter avslutad portion så beställde jag och polaren in en portion till modell XL! Och nej vi fixade inte att tömma tallriken men det var det godaste vi ätit på år!

Smakade det bra? -SKITGOTT! Får vi en till?!! :yoparty

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...