Dilemma om tatuering

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Jag har gått och funderat hit o dit om en tatuering, Problemet är att jag har vissa funderingar om hur andra människor ställer sig till den då jag funderar på att skriva en text på arabiska, Med tanke på hur världen ser ut idag kan den tatueringen bli ett problem inte minst internationellt

Funderar även på att ta hebreiska , eller kilskrift, Hebreiska är ju judarnas språk så det kanske inte heller är smart

Finns något annat språk jag kan välja eller ska jag köra arabiska

Chii skrev:
2258846 Jag har gått och funderat hit o dit om en tatuering, Problemet är att jag har vissa funderingar om hur andra människor ställer sig till den då jag funderar på att skriva en text på arabiska, Med tanke på hur världen ser ut idag kan den tatueringen bli ett problem.

Funderar även på att ta hebreiska , eller kilskrift, Hebreiska är ju judarnas språk så det kanske inte heller är smart

skriv det i l33t :lol

annars kan du ju skriva det som programkod eller något annat mer ovanligt

Jag röstar på kilskrift.

Oavsett vad du väljer, se till att du får grammtiken och stavningen rätt!

Undrar bara, betyder hebreiska eller arabiska någonting för dig?
Ok att skriften kan vara snygg (det tycker jag iaf), men är det inte lite "knas" om man är svensk och inte har några rötter i det hebreiska eller arabiska? Du kanske redan har det förresten?

Jag tänker bara så då jag själv vill ha någonting som betyder något för mig...

Chii skrev:
2258846 Jag har gått och funderat hit o dit om en tatuering, Problemet är att jag har vissa funderingar om hur andra människor ställer sig till den då jag funderar på att skriva en text på arabiska, Med tanke på hur världen ser ut idag kan den tatueringen bli ett problem inte minst internationellt

Runskrift! :tummenupp

Chii skrev:
2258846 Jag har gått och funderat hit o dit om en tatuering, Problemet är att jag har vissa funderingar om hur andra människor ställer sig till den då jag funderar på att skriva en text på arabiska, Med tanke på hur världen ser ut idag kan den tatueringen bli ett problem inte minst internationellt

Både runskrift och kyrilliska är snyggt men kanske inte så flytande som hebreiska och arabiska. Du kan ju skriva det hela på valfritt språk men det är ju alfabetet du vill åt och då kvittar det ju rätt stort, bara att ta det som är snyggast. Varför inte ta efter t.ex. Leonardo da Vinci med en snygg skrivstil baklänges, blir lite som hebreiska/arabiska fast med läsliga bokstäver... :)

Som sagt skriv det i 1337, här har du ett förslag på text från mig alla fall

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

:D

På ett mer seriöst plan, skriv på det språk du känner för.
Hade skrivit på mitt modermål om det hade varit annat än svenska utan att blinka även om nu vissa idioter kan kännas sig stötta av det.

Med tanke på hur världen ser ut idag
Det här förklarar i stort sett varför du inte skall ha en tatuering alls.

Det som är störthäftigt idag tycker du kanske (troligtvis) inte är lika häftigt om 30 år.

SSB skrev:
2259070 Det här förklarar i stort sett varför du inte skall ha en tatuering alls.

Det som är störthäftigt idag tycker du kanske (troligtvis) inte är lika häftigt om 30 år.

Gjorde min första när jag var 15 och den andra när jag var 18, första är väl ok, lite liten bara hade valt större idag men den andra kan jag inte säga att jag är det minsta missnöjd med och komme rnog aldrig att bli heller.

ghandi skrev:
2259073 Gjorde min första när jag var 15 och den andra när jag var 18, första är väl ok, lite liten bara hade valt större idag men den andra kan jag inte säga att jag är det minsta missnöjd med och komme rnog aldrig att bli heller.
Han menade nog mer att många skaffar en tatuering för att det är "coolt",
de personerna ångrar dom förmodligen 30år senare,
men en person som tänker igenom vad han ska ha och kanske väljer något som betyder något för honom,
han ångrar det nog inte någon gång i sitt liv.

Oddjob skrev:
2259090 Han menade nog mer att många skaffar en tatuering för att det är "coolt",
de personerna ångrar dom förmodligen 30år senare,
men en person som tänker igenom vad han ska ha och kanske väljer något som betyder något för honom,
han ångrar det nog inte någon gång i sitt liv.

Och du tror jag skaffade min första vid 15års ålder för att jag avr så mogen och världsvan? :) Förstod mkt bra vad han menade, flesta jag vet som gjorde dom "tidigt" ångrar dom inte ett dugg och dom få som gör det har ristat en ny över den gamla.

MikkE skrev:
2258930 Undrar bara, betyder hebreiska eller arabiska någonting för dig?
Ok att skriften kan vara snygg (det tycker jag iaf), men är det inte lite "knas" om man är svensk och inte har några rötter i det hebreiska eller arabiska? Du kanske redan har det förresten?
Och alla som tatuerar in kinesiska tecken? :tungan

Chii skrev:

Latin

Jag kan nästan se rubrikerna framför mig 'Svensk man skjuten i Florida på grund av arabisktext på armen.'

Men jag tror på kilskrift, det kan nog bli riktigt snyggt.

Bineriskt?! Måste se rätt ballt ut med massa nollor och ettor på kroppen...

Klart, Blev nordgermansk runskrift, Svernska runorna är lika men denna användes i hela europa, Varför inte stå för var man kommer ifrån

Bifogat

• m.JPG
    m.JPG
    71.4 KB · Visningar: 244
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back