Dilemma om tatuering

-Rosen- skrev:
2258848 skriv det i l33t :lol

annars kan du ju skriva det som programkod eller något annat mer ovanligt

_DET_ är nog något man kommer ångra 1000 ggr mer än vilket flicknamn i världen man än tatuerar in.

Chii skrev:
2259350 den e ju där
ok, men har du ingen bild på själva tatueringen, på din kropp alltså?

(om den inte sitter på något pinsamt ställe såklart :gnissla :hihi )

Vad betyder det?

honkiie skrev:
2259366 Hoppas du ändrar dig. Att tatuera runor är ju så skämmigt så det finns inte.

Dels det, dels är det populärt i rassekretsar, vilket kan medföra problem i framtiden det med...

Varför tatuera sig alls? För 30 år sen var det häftigt och badass, nu är det mainstream och i vissa fall rent barnsligt.
(Jag tänker då på taniga fjunisar som just gjort sin första skitblaffa till tribal på armen och är så desperat på att få visa upp den att dom kavlar upp ärmarna på t-shirten fastän dom fryser så dom huttrar)

Det är klart, är man inte nöjd med sin kropp så måste man ju få ändra den...

GuW skrev:
2259455 Dels det, dels är det populärt i rassekretsar, vilket kan medföra problem i framtiden det med...

Varför tatuera sig alls? För 30 år sen var det häftigt och badass, nu är det mainstream och i vissa fall rent barnsligt.
(Jag tänker då på taniga fjunisar som just gjort sin första skitblaffa till tribal på armen och är så desperat på att få visa upp den att dom kavlar upp ärmarna på t-shirten fastän dom fryser så dom huttrar)

Man kan inte bara tycka att det är snyggt? :)

GuW skrev:
2259455 Dels det, dels är det populärt i rassekretsar, vilket kan medföra problem i framtiden det med...

Äh! Gnällspik! Låt folk tatuera sig om de vill, jag tycker att det kan vara riktigt snyggt ibland. Men som andra har sagt, det ska väl helst vara något personligt. Tatuera in en text är jag inte så förtjust i men det är ju upp till var och en.

P.S Vad betyder det du tatuerade? D.S

Rikkard skrev:
2259425 Soskokrorivov popå rorörorövovarorsospoproråkok! :hihi
Skriv på rövarspråk!

Det var ett jättebra tips! Skriv gärna något snuskigt precis över könet så damen har något att klura på samtidigt :tummenup

GuW skrev:

Jag var nog lite desperat när jag gjorde min tatuering... den vart inte så bra som jag ville att den skulle bli.så ja jag ångrar mig lite

Dom senaste åren har kliniker för tatueringsborttaging haft en explosionsartad ökning, och då är det försvinnande få av dom som har tröttnat på svanktattisen som verkligen betalar tio gånger mer än vad tatueringen kostade för att ta bort den.

En ganska stor majoritet av dom som är missnöjda med sina tattisar rabblar mantrat "Ehh, det är en fas i mitt liv, se det som en tidslinje, den första gjorde jag när jag var 18, det är därför det står "Volvo 142 rules" den andra gjorde jag på fyllan i danmark när jag träffade en brud som hette "Kaersti", och den tredje gjorde jag när jag gifte mig med min första fru, hon gjorde en likadan"

Ingen av dom erkänner för en sekund att dom har ångrat sina tattisar, för om dom skulle erkänna det framstår dom ju som dom idioter jag förklarar att dom är.

Jag har gjort lite affärer med en tatuerare (en duktig sådan) och han har erbjudit mig en gratis tattoo, erbjudandet står kvar men jag har än inte tänkt ut något som jag vill pryda min kropp för evigt med.

Symbolik ändrar tolkning, ett solkors eller en ASEA logga från 20talet är inte längre en positiv symbol som folk blir glada av att se, en svensk flagga kan uppfattas som rasistisk, lika så runskrift, asa gudar eller andra symboler.
Även om det inte uppfattas så nu kan det göra det om fem år, eller om femtio år.

jag funderade av å till i 12år innan jag tatuerade mig.. och jag tog en neutral sak som ett djur.. å det var inte en drake över hela armen heller.. måste ju funka i en 40 år iaf ju

GuW skrev:

Varför tatuera sig alls? ....
Av den enkla anledningen att man tycker det är snyggt.

GuW skrev:
2259636 Massa text...

Symbolik ändrar tolkning, ett solkors eller en ASEA logga från 20talet är inte längre en positiv symbol som folk blir glada av att se, en svensk flagga kan uppfattas som rasistisk, lika så runskrift, asa gudar eller andra symboler.
Även om det inte uppfattas så nu kan det göra det om fem år, eller om femtio år.

OM man skall springa runt och oroa sig för vad andra tycker och KAN komma att tycka i framtiden hela livet så har man det man gör..

Oh.. Hemska tanke om man inte passar in i svensson-mönstret...

...

Biturbo skrev:
2260059 OM man skall springa runt och oroa sig för vad andra tycker och KAN komma att tycka i framtiden hela livet så har man det man gör..

Oh.. Hemska tanke om man inte passar in i svensson-mönstret...

...
Sant :tummenupp Ska man göra en tatuering så gör man det man själv tycker är snyggt, so what om någon tror att man är rasist eller satanist genom vilken tatuering man valt, deras åsikter är knappast viktigare än ens egna!

FUBAR skrev:
2260131 Sant :tummenupp Ska man göra en tatuering så gör man det man själv tycker är snyggt, so what om någon tror att man är rasist eller satanist genom vilken tatuering man valt, deras åsikter är knappast viktigare än ens egna!

Fritt fram å tatuera in "Vill du knulla?" på pannan alltså? :hihi

Kanske inte så snyggt, men praktiskt! ;)

Men seriöst, tycker att det är häftigt med text som ingen fattar något av. Själv tänker jag tatuera in följande på armen någon gång:

Bifogat

• bushi.jpg
    bushi.jpg
    6.2 KB · Visningar: 260
Har backat på runorna, funderar på någon av dessa språk, Kilskrift, Ciryliska,Egyptiska eller ett indoeuropeiskt, Viklen var snyggast?

Bifogat

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...