Det låter maffigt!

Jag också hört rykten att både stt 300-turbosar samt 300 tdt 617A iaf gjorde 200 utan problem. Det är ju rätt maffigt mtp att de bara har en angiven effekt på ca 120 hk och dessa stationsvagnar har tjänstevikt på 1.8 ton (1760 kg)
Nu hittade jag en bild på bilen!
Passar på att uppdatera läget i turbospektaklet.
Har tigsvetsat ihop en 2.5" downpipe efter att ha köpt rostfria rördelar på Hansen Racing. Det vart en hel det tunnelbane- och cykelresor mellan bilgaraget i västerort och hojgaraget i stan innen den passade, röret svänger på 4 ställen.
På nästa bild syns oljefilterhuset som nu är modifierat med ett nytt gavellock som har ett oljeuttag för M14 banjobult till turbon. Jag har även satt i ny oljetermostat, packningar och nya O-ringar och filter samt gjort rent allt. Gjorde även rent silen till oljepumpen som ligger bredvid filterhuset, samt köpte en ny gummimuff till denna.
Fjärde bilden: Här är det klart att montera det moddade och nylackade tråget. Jag tog även isär och mätte upp oljepumpen när tråget ändå var av, men där fanns inga spår av slitage. Här är allt ihopmonterat med det nya filtret/muffen.
Femte bilden: Jag köpte nya längre kablar till startmotorn för att få längre bukt och därmed mer klarning till den heta downpipen ut från turbon. Monterad även thermal wrap på kablaget som jag handlade på Hansen. Bättre att förekomma...
Sjätte bilden: Downpipen monterad.
Sjunde bilden: Här är tråget med returen från turbon monterad och hasplåten återmonterad.
Åttonde bilden: samma sak fast uppifrån