Dieselkanon bra eller anus

Tony

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
kawa zx10
halloj! Är det någon här som använder dieselkanon i garaget och isåfall hur tycker ni att det funkar med tanke på lukt och buller? tänkte testa en snikvariant utan avgasrör.

Dieselavgaser är mycket skadligt på nära avstånd.
Avgasrör skall du ha.
I övrigt så är det effektivt och lätthanterligt

Dieselavgaser är mycket skadligt på nära avstånd.
Avgasrör skall du ha.
I övrigt så är det effektivt och lätthanterligt

Håller med dej men det står i instruktionerna att de förbränner så bra att det inte känns någon avgas lukt,men jag är tveksam ,så det är därför jag undrar om någon provat.

Håller med dej men det står i instruktionerna att de förbränner så bra att det inte känns någon avgas lukt,men jag är tveksam ,så det är därför jag undrar om någon provat.

De större dieselsuggorna vi använde på byggen förr hade man lite osorterade rördelar till avgaserna.
Skitsak att leda ut.
Är det temporärt så kan man skicka röret genom ett (öppet) fönster och täta runt med lite isolering.

Den vi använde drog ca 200L diesel/dag, men varmt blev det :tummenupp

Jag lånade ett garage för att byta insugspackning på chevan i helgen, den lokalen värmdes av en "alloljebrännare" som man kan fylla nästan vad som helst som är flytande och brännbart i.

Dom körde den på spillolja som dom slog i en liten skvätt diesel i för att tunna ut..

Det är väldigt hårda regler på företag hur dom ska ta hand om spilloljor nuförtiden, men det går säkert att tigga till sig gratis via bakdörren....

Ja, alloljebrännare är ett bra alternativ om än oftast dyrare än dieselkanon.
En kompis köpte en alloljebrännare för 45k exkl. moms för ett tag sedan till sitt 160kvm garage, sen har han en hel Renault master laddad med 200l-fat med spillolja från bönder och bilverkstäder :näsblod

Det stod någon slags dieselkamin utan skorsten mitt i husvagnshallen hos en handlare här i stan en vinter, den värmde bra och det kändes ingen lukt från den.

Jag vet dock inte namnet på den, den skulle bara behöva anslutas till ett 12v bilbatteri inget annat...

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back