PippiT
Professionell mobbare
Statkoden???
Den har väl inget att göra med priset??
Ledsen nu cyklade jag omkull lite.

Skillnaden är bara att DHL och UPS så måste säljaren skriva ner värdet
eftersom dom inte tar emot paketet utan tullklareringen..
Men, no offense om du jobbar där, DHL och UPS är så jefla dyra att
jag aldrig skulle använda dom...USPS (US postal service) är duktigt mycket billigare så länge man kan vänta 10-20 dar på leverans..
Och ja.. mycket enklare att lura..
Jag tar inte illa vid mig, skulle själv använda posten om jag skickade något eftersom man inte blir ruinerad då.

Äh... snåla inte till dig en polisanmälan.. Halvera priset eller ner till en 30%..
Det får ju inte vara orimligt lågt.. Två toppar á $1200 blir ju svårt att förklara att man pröjsat $40 för inkl frakt...
Kolla med säljaren om dom kan skita i att skicka med kvittot..
Rör inte fraktkostnaden när du sänker värdet.
Sänk priset till 30% och tänk efter om det är rimligt för använda prylar...
när du skapar kvittot så kopiera din inköpslista från företaget in i word
och sätt dig sen och redigera alla siffror och tänk då för faen på att räkna rätt..
Skeppa med USPS(.com).
När du får ett brev från tullen på arlanda eller malmö så maila dom ditt kvitto
och sen är det bara att sitta ner och vänta några dar tillså får du en avi från ditt lokala utlämningsställe där du får gå och hämta prylar och
casha moms(30%)+tull(4.5%) på delar+frakt samt en avgift på 100:- till posten för att dom förtullat det...
Eller så ber du en privatperson från landet ifråga skicka grejerna med posten och plocka bort alla kvitton och lappar, skicka det som begagnat och vill du ha kvittona så skickas dessa i ett separat brev. Med UPS kan du dock inte skicka personliga ägodelar/begagnade saker då det ändå kommer att tullas in. Men med posten fungerar detta alldeles utmärkt.