Dewil´s SPORTster-projekt

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Tack för tipsen Jörgen och nej, jag har absolut inget emot att du delger dina erfarenheter, tvärtom!

Jag har blivit rätt van vid att kika ner på skylten någon gång per kilometer så skall ha den under uppsyn även nu. Skulle det visa sig att det inte håller kommer jag nog borra upp hålen och svarva passande alu-brickor som Inge går hela vägen igenom och sedan backa dem med en platta som bushido föreslog. Tack för er input båda två!
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Hur är vibrationer i styre och fotpinnar i farter över 80?
Jag kör 7 milarepor med min sporre numera och den vibrerar en del med min bytta gaffel utan gummiuphängt styre:(
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Tja, av någon anledning domnar höger hand bort efter 20 min, höger fot efter 30 min och vänstra skinka efter 40 min... Så det vibrerar ju lite... Men tappar man känseln i delar av kroppen kan man ju sen inte klaga på vibrationer. Borde kanske klaga på att mer inte domnar bort tidigare! :D
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Köpte softgriphandtag hade förr aluhandtag. Det blev bättre om än inte bra.
Kör me 1250 cubik SE536 kammar och Dynatändning. Supertrapp avgas. Mikuni fugge.
Går tillräckling bra:)
Får se om jag kan hitta på nåt med mina risers tänkte gummibrickor (bussningar) nåt:va
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
har för mig det sitter gummibussningar på mina orinalrisers på gaffelkronan, så det bnorde ju vara lätt funnet. Någon bild på hojen?
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Nej ingen bild men köpte på skoj vibrationsdämpare att sätta inne i styret. Men har inte provat ännu. för kawan står på tur att köras i helgen.
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Bumpar min gamla tråd!

I slutet på förra säsongen stendog batteriet så nu vart det köpdags igen!

Att köpa ett nytt likadant, tungt, batteri kändes inte så kul så vi testar något nytt: LiFePo4!
Batteriet kommer från EarthX och har inbyggda kretsar och kan därför laddas med vanlig laddare. Blir mindre än original i storleken och skall väga 1,1kg istället för 6,1 kg.
http://earthxmotorsports.com/shop/etx24c/

Passar även på att bytta laddregulatorn till en variant från cycle Electrics som inte jordar överflödig ström och konstant belastar statorn, utan hämtar ut det som behövs istället. Vilket sparar stator, ger lite svalare primärolja och beräknat 0,3 hästar extra.

Även beställt kolfiberskiva och annan batterihållare så det blir lite nytt och snyggt.

Går även i tankarna att investera i ett Hammer Impact eller NRHS Hurricane luftfilter (ser ut att vara samma) som skall ge några extra kusar mot original/SE. Sedan justera in förgasarn i bänk så jag får ut max av det jag har.
Uppdateringar kommer löpande
 

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Älvsjö
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Snyggt jobb. Nu blev jag tvungen att putsa lite till på mina kronor.
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Grejjat lite med batteriet och även monterat nya voltpacket från cycle Electric. Lite fundersam bara på hur jag skall ha det så ni får hjälpa till!

Har gjort mallar i papp för ev kolfiber-plåt. Vilken variant, om någon, skall jag köra på?

orginalbatteri vs LiFePo4 från EarthX (6kg vs 1kg)
orginalvs lithium.JPG

Original monterat
orginalbatteri.JPG

Lithium monterat
lithiummonterat.JPG

Stor kolfiberplåt?
storpapp.JPG

Medium kolfiberplåt?
mediumpapp.JPG

Liten kolfiberplåt? (med snyggt rundade hörn)
litenpapp.JPG

Breather-kit
breather.JPG

Ny luftburk
kolfiberluft.JPG
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Naket luftfilter. Borge ge några hästar till jämfört med nuvarande plus att jag skall bänka hojen och låta Tassen justera in förgasarn
nrhsbillet.JPG
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
en på medium då.. finns idéerna och vilja att photoshoppa/painta egen design är det bara att köra på!=)
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Idag kommer nog tjejens morbror förbi och hämtar batterilådan till galv och pulverlack, under tiden har jag roat mig med att värma och böja kåpan från tjejens hoj. Skall när tid finns, bygga fäste till den och såga till där det behövs. Tror det kan se lite ballt ut plus vara gött när man kör lite längre vändor som planen är.

Har även kommit fram till att eloxera alla titanbultar blå är ett bra val. Lite meck med att pilla bort, polera och eloxera, men får ta det lite pö om pö!

kåpa.JPG
kåpa2.JPG
blåbult.JPG
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Har börjat trixa lite med hållaren till rutan. Än så länge inte mycket hurra för förutom att det gick såpass lätt att bocka rören med en liten rörbock från jula. 10mm syrafast hydraulrör.

image.jpg
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Att ladda upp bilder från sin ipad till SH är ju helt djävla efterblivet inkonsekvent. Fuck it
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    228 KB · Visningar: 97
Last edited:

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Se på fan! Det funkade att ladda upp! Kommer bli lite utmaning att svetsa så tunna rör med liten radie + att det inte riktigt går att mäta sig till var kåpan skall vara. Man får kapa lite i taget.

För att sedan fästa kåpan/rutan i de övre fästena tänkte jag svarva ett par pluggar i aluminium och känga skruvhål i dem, sedan kyla dem och värma stålet så de förhoppningsvis sitter som berget. Men detta blir nog om en "stund" då jag lämnar ifrån mig hojen för bänkning på torsdag. Hoppas det blir kul att se siffrorna på den...

image.jpg
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top