Dewil´s SPORTster-projekt

Du har fått till en riktigt snygg hoj!!:yoparty:yoparty

Måste få se den live nån gång.
 
Hjälper ju inte mig direkt. Behöver veta vilka. 14 mm kolv ska det va

Missade den detaljen, sorry. Tänkte föreslå GSXR och det var inte så fel. Kawa har ju använt Gpz900r-ens motor som grund i en rad motorbyggen så där kan finnas fler som är värt att kolla. Gpz1000RX, ZX-10, ZZR1100 GPZ1100 o ZRX1100/1200 exempelvis. Vet ej hur det är med ZZR1200, ZX12R Skall väl vara lite "heavy duty" till din maskin.
 
Tack för tipsen!

Tog mig faktiskt iväg till R.N mc demontering i Partille och följde med in och letade efter passande kopplingshandtag. Hittade ett bra som jag rengjorde och monterade igår.

Det innebar att hon blev körduglig! Regplåten drog jag hastigt på med dubbelhäftande tejp och sen blev det premiärtur!

Hon mullrar gott och drar hårt (även om jag var jäkligt försiktig på gasen). Självklart bestämde sig himlen för att lätta på trycket och jag blev mer eller mindre dränkt, men skitsamma!
Det som dock inte var så skitsamma var oljeläckage från främre cylinderfoten. Jäkligt skummt med tanke på att allt är åtdraget med bra packningar, i rätt ordning och med rätt moment.
Får kika på det när det är torrt ute och rentorkat. Ev blir det ju till att plocka av vipphusen och dra åt lite till för att se om det funkar. Steg 2 blir ju att göra om, vilket jag kanske inte e as-sugen på. men men, olja e ju dock ganska käckt!

Bilder och film kommer inom kort! ;9
 
Hon mullrar gott och drar hårt (även om jag var jäkligt försiktig på gasen). Självklart bestämde sig himlen för att lätta på trycket och jag blev mer eller mindre dränkt, men skitsamma!
Det som dock inte var så skitsamma var oljeläckage från främre cylinderfoten. Jäkligt skummt med tanke på att allt är åtdraget med bra packningar, i rätt ordning och med rätt moment.
Får kika på det när det är torrt ute och rentorkat. Ev blir det ju till att plocka av vipphusen och dra åt lite till för att se om det funkar. Steg 2 blir ju att göra om, vilket jag kanske inte e as-sugen på. men men, olja e ju dock ganska käckt!

Du har nu påbörjat en oändlig resa utan något som helst skönjbart slut. Se exemplet nedan, bättra dig och vänd om medan det ännu finns en tillstymmelse till hopp för ditt fortsatta välbefinnande. Eller skit i vilket;

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148665
 
Du har nu påbörjat en oändlig resa utan något som helst skönjbart slut. Se exemplet nedan, bättra dig och vänd om medan det ännu finns en tillstymmelse till hopp för ditt fortsatta välbefinnande. Eller skit i vilket;

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148665


Ja det e nog så haha.. bara massor med delmål. Nu kan jag köra henne, sen ska hon gå bra, sen ska det trimmas, sen sen sen...

Kikar lite lätt på hus nu och allt utan dubbelgarage går per automatik bort. Kommer nog ha en enkelsäng stående där inne så man bara kan rulla någon meter och sova för natten.
 
Last edited:
Du har nu påbörjat en oändlig resa utan något som helst skönjbart slut. Se exemplet nedan, bättra dig och vänd om medan det ännu finns en tillstymmelse till hopp för ditt fortsatta välbefinnande. Eller skit i vilket;

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148665

Ja, faktum är att det inte är annat än ren och förbannad skit! Ibland är man så trött på den gammle sportstern att man vill slänga den vid vägkanten och åka buss.

Som här om dagen när jag var tvungen till att köra en lite längre sträcka "halvfort" på motorvägen och f-nskapet vibrerade så mycket i sadeln att det känndes som om rövhålet skulle dommna bort och jag skulle skita ner mig....... Eller att underarmarna värkte i flera dagar efter. Och som pendlar hoj som jag bla har min sporre till....... den verkar hitta skarvar i vägen som i det närmaste känns som grand canyon när man kör över dom. Man lär sig köra slalom mellan allt som kan vara minsta upphöjning eller för den delen grop i vägbanan. Ibland tar jag min R6:a till jobbet istället (så att kroppen får vila) och då fattar jag inte var alla dessa "hinder" har tagit vägen för jag känner ingenting?

Men till vintern får jag på mitt 16" framhjul. Sedan blir det ytterligare en halv tum lägre dämpare bak. Om jag har tid en svingmonterad bakskärm.
Och om pengarna räcker till 1200 konvertering.....

Sedan kommer våren igen och det blir dags att slita upp alla läkta ryggar och ömma underarmar för då skall det börja pendlas med stil igen :rolleyes: :hojharley
 
Klart!

Då var det klart!=)

Så klart att jag fått köra lite och känner mig nöjd (som fan) med resultatet. Självklart lite småpill kvar men det e bara fin lir som kan vänta tills blöta löv ligger på asfalten.
Här kommer före och efter-bilder

oldsidefront.jpg

sidefront.jpg

oldside.jpg

side.jpg

oldrearside.jpg

rearside.jpg

oldrear.jpg

rear.jpg

oldrearlisence.jpg

rearlicence.jpg
 
Då var det klart!=)

Så klart att jag fått köra lite och känner mig nöjd (som fan) med resultatet. Självklart lite småpill kvar men det e bara fin lir som kan vänta tills blöta löv ligger på asfalten.
Här kommer före och efter-bilder

]


Well done! :klappar
 
Sweet, grymt jobbat!:tummenupp
 
Riktigt jävla bra har den blivit!
Ser fabrikstillverkad ut, fast bättre, om du förstår vad jag menar. Dvs, inget av det där detaljslarvet som man annars kan se här och där på en del hemmabyggen, och inga konstiga proportioner; allt ser ut som det hör hemma på hojen.
 
Japp skitrå men snygg/städad :)
Men är det så att man "måste" ha gummifotpinnar pga vibrationerna eller är det kanske möjligt att få på nåt snyggare mera taggiga för jag avskyr gummi på pinnen....
 
Tack för kommentarerna!
Hamnade i universums värsta regnväder igår med översvämmade vägar, vilket resulterade i att skylthållaren knäcktes (40-50 cm vatten på vägen). Bara till att göra om.
Fotpinnarna jag har nu är utan gummi och jag upplever inte det som något problem. Kanske kan bero på att jag senast körde motard som inte heller är helt vibrationsfritt.
 
Ja jävlar de var de sorry blev fel i skallen på mig
 
Riktigt hård!:tummenupp Det enda som jag inte tycker riktigt lirar med övrig höga kvalite och linjer är biltemalamporna har du provmonterat med en svartlackad singellampa?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top