Detta visste ni inte... (bara för smarta)

Det som är felet med dig, du är helkristen och säkerligen medlem i Iogt-Nto. Skaffa dig en moppe-mustasch och ett bättre leverne så ska du se att det blir folk av dig med. Och håll dig borta från Sporthoj.com

Edit/ Skit samma om du är kristen eller ej, man beter sig inte så om man är en hederlig okristen människa. Nån form av fundamentalism lider du av, avregistera.
Jag är inte bitter, jag ogillar bara människor som du.

Hade jag skrivit det själv så hade det låtit mer otrevligt så jag säger bara att jag delar åsikt med dig:)

Är inte det där lite kreationistsnack? Dom som tror att jorden bara är 4000 år gammal och att vi i början levde i samförstånd med dinosaurier? :fyllisar :skrattaåt

Efter att ha tryckt in hans upplysande inlägg i en sökmotor så visar det sig att miffot bor på hamsterpaj.se, vilket tydligen är en lunarstorm light.

Bilden klarnar......

Måhända lite OT, men du vet väl att Einstein var troende? Inte för att det har något att göra med citatet du syftar på, eller ens det här flame-baitet till tråd, men jag kunde inte hjälpa att uppfatta en viss nedlåtande ton i ditt inlägg, rörande religion överhuvudtaget.

Precis!

Hittade det här citatet av den gode Einstein:

"När jag läser Bhagavad-gita funderar jag bara över hur Gud skapade universum. Allt annat verkar så oväsentligt"

- Albert Einstein

...förvränga skallen på dem och övertala dem att tro på samma dravel som man själv tror på, och varför?

Men att mytomanisera om Big Bluff (Bang) och apmänniskan, det är inte att förvränga skallen på folk?

Protest!

För övrigt så är det läskigt att se folk som Smartman skriva...

Har du inget att söga om själva inlägget?

Hur uppkom Universum egentligen?

Är inte det där lite kreationistsnack? Dom som tror att jorden bara är 4000 år gammal och att vi i början levde i samförstånd med dinosaurier? :fyllisar :skrattaåt

Läste i nåt annat Forum bevis på att människan existerat på jordklotet i flera hundra miljoner år faktiskt!

Last edited:
Precis!

Hittade det här citatet av den gode Einstein:

"När jag läser Bhagavad-gita funderar jag bara över hur Gud skapade universum. Allt annat verkar så oväsentligt"

- Albert Einstein

Men att mytomanisera om Big Bluff (Bang) och apmänniskan, det är inte att förvränga skallen på folk?

Läste i nåt annat Forum bevis på att människan existerat på jordklotet i flera hundra miljoner år faktiskt!

Vadå, är du seriös? Jag trodde det var skrivet som ett skämt inlägg. :pangihuvet

Precis!

Blablabla...

Jag tror du blandar ihop kreationistisk propaganda med logik.

"att mytomanisera..." :näsblod

Jag läste på en annan websida bevis för att global uppvärmning, jordbävningar, orkaner och andra naturkatastrofer är direkt orsakade av det minskade antalet pirater sedan 1800 talet. Jag bifogar bevis i form av ett diagram som tydligt visar sambandet.

Studera noggrant och gör sedan som T-rex förslår, gå och lek med dina kompisar på hamsterpaj, dom är nog mer påverkbara.

Bifogat

• piratesarecool4.gif
    piratesarecool4.gif
    23.2 KB · Visningar: 65
Kan ingen banna honom alternativt köra över honom med en ångvält/Hayabusa? Har man varit registrerad på Hamsterpaj så borde man automatiskt inte få befinna sig här :mad:

Att jag aldrig tidigare insett detta, jag kan nu kliva ut ur mörkret ! Du har frälst mig! :Bugar:Bugar

Lyssna inte på de andra gudsförnekarna ! De kan brinna i helvetet ! Du är sanningen ett helgon. Hallelujah! Sprid sanningen vidare ! Sätt in namnet hamsterpaj i historien. Skriv om historien ! Hallelujah!

:rolleyes:

P.S Är du från Småland från början? Får lite frikyrkliga vibbar av dig.

Måhända lite OT, men du vet väl att Einstein var troende?
Eistein var agnostiker eller möjligtvis ateist. Einstein trodde aldrig på någon personlig gud eller andra övernaturliga väsen, däremot hade höll han en djup beundran för naturen och universum, hur allt hängde ihop och fungerade. Att kalla den synen för troende utan att förklara vad han egentligen trodde är väldigt missledande. Religiösa har alltid försökt få Einstein att framstå som troende och det är väl inte helt fel att säga att de lyckats. Jag tycker Einstein förtjänar mer respekt än så.

"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."
http://skeptically.org/thinkersonreligion/id8.html

Eistein var agnostiker eller möjligtvis ateist. Einstein trodde aldrig på någon personlig gud eller andra övernaturliga väsen, däremot hade höll han en djup beundran för naturen och universum, hur allt hängde ihop och fungerade. Att kalla den synen för troende utan att förklara vad han egentligen trodde är väldigt missledande. Religiösa har alltid försökt få Einstein att framstå som troende och det är väl inte helt fel att säga att de lyckats. Jag tycker Einstein förtjänar mer respekt än så.

"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."

1. Att du citerar skeptically.org säger en hel del om källkritiken. I nästa inlägg ska jag nog citera einsteinwasamuslim.com...

2. Du sov tydligen på religionlektionerna. Den typ av religös övertygelse du beskriver som ateistisk eller agnostisk kallas i själva verket för panteism. Om denna syn sedan är en sann religion är dock något som kan diskuteras med rimliga filosofiska argument, vilket av dina tidigare inlägg att döma - du saknar.

3. Jag har aldrig påstått att Einstein dyrkade en personlig gud, utan endast att han var "troende". Om du läser på lite om panteism (pantheism på engelska), särskilt det som kallas naturalistisk panteism så kommer du att upptäcka att det visst innehåller en tro på vissa övernaturliga fenomen, och som namnet antyder; en gud som är "allt".

4. Det sista du väljer att skriva säger det mesta om din respektlösa och arroganta syn på religion. Jag vet inte om ditt inlägg var menat som någon form av inkorrekt rättning, eller mindre troligt - ett debattinlägg, dock så anser jag att du i framtiden bör tänka både en och två gånger innan du förolämpar en grupp människor, särskilt när du helt saknar kött på benen.

- Albert Einstein

Amen

Men, vart kom GUD (Evig) ifrån då?

Gud och alla vi Hans själar är ju EVIGA (utan begynnelse eller slut), och vi hör även hemma i de EVIGA andliga världarna, bortom denna materiella tid/rum värld vi nu bebor...

Till skillnad från den materiella världen där våra materiella kroppar genomgår födsel, åldrande och död, så existerar ingen födsel eller död i de andliga världarna (bortom denna relativa rum/tid), tack vare att den andliga kroppen (det medvetna Jaget här i den materiella världen) inte åldras... :tummenupp

Nej Smartman, jag har inget att säga om själva inlägget. Det gäller att välja sina strider och du är helt enkelt inte värd besväret. :arsele

Banna honom.

Ajdå...och jag som trodde det rådde åsiktsfrihet här... :eek:

Last edited:

- Albert Einstein

Amen

Gud och alla vi Hans själar är ju EVIGA (utan begynnelse eller slut), och vi hör även hemma i de EVIGA andliga världarna, bortom denna materiella tid/rum värld vi nu bebor...

Till skillnad från den materiella världen där våra materiella kroppar genomgår födsel, åldrande och död, så existerar ingen födsel eller död i de andliga världarna (bortom denna relativa rum/tid), tack vare att den andliga kroppen (det medvetna Jaget här i den materiella världen) inte åldras... :tummenupp

Ajdå...och jag som trodde det rådde åsiktsfrihet här... :eek:

hmmm en tanke, liksom antalet människor ökar hela tiden på jorden, och om alla själar är eviga, hur många sitter just nu på avbytarbänken?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman