Detta visar på japansk kvalité när den är som bäst

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
35000mil har har den rullats. :Bugar Vad gjordes vid stora servicen? :va
En vän vars BMW har gått 46000mil har faktiskt bytt kolvar och borrat cylindrarna 2 gånger.
 

Bifogat

  • Gixxer-35000mil.jpg
    Gixxer-35000mil.jpg
    104 KB · Visningar: 630

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
35000 KILOMETER skulle jag tro.. men man vet aldrig.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Sporthojar går MAX 4000 mil. Det borde alla veta.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
3500- 4000 mil per per år, inte särskilt trovärdigt i våra breddgrader. I synnerhet inte på en sporthoj. Säkert en felskrivning i annonsen, i annat fall föreslår jag att annonsören kontaktar Guinness rekordbok och fortsätter stapla mil om P1800 ägaren gjorde :tummenupp
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Såg någon gång om en K5'a som rullat 10 000 mil. Motorn var fortfarande i toppskick. Vanlig tusen mila service var gjord på den, inget mer... vad jag kom ihåg.

Någon som har länk till den? Tror den var med i BIKE tidningen
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Sporthojar går MAX 4000 mil. Det borde alla veta.

Min GSX-R har gått 4700mil, vilken tur att jag inte visste om att den inte kunde gå längre när jag passerade 4000mil, då hade den skurit.
 
Last edited:

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Snart 10 000 mil...

Jag rev min busamotor -03 som har 8000 mil dokumenterat med turbo och 350 pållar, efter att har mätt upp hela motorn så hittar jag inget att byta! föregående ägare bedyrar att inget är bytt! jag fattar ingenting detta bör inte vara möjligt, jag kommer nu att montera ihop motorn och endast byta packningar inte ens ramlager kommer att bytas men effekten kommer att höjas till 450 hästar.

Mvh LillaFarbrorn
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Snart 10 000 mil...

Jag rev min busamotor -03 som har 8000 mil dokumenterat med turbo och 350 pållar, efter att har mätt upp hela motorn så hittar jag inget att byta! föregående ägare bedyrar att inget är bytt! jag fattar ingenting detta bör inte vara möjligt, jag kommer nu att montera ihop motorn och endast byta packningar inte ens ramlager kommer att bytas men effekten kommer att höjas till 450 hästar.

Mvh LillaFarbrorn

Ha-ha va sött! Tips: låna ut den till *Svensken* en dag på racerbanan, så ska du se att den rasar ihop ganska omgående...;)

Mvh MyLittlePony
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Ha-ha va sött! Tips: låna ut den till *Svensken* en dag på racerbanan, så ska du se att den rasar ihop ganska omgående...;)

Mvh MyLittlePony

Tjena MyLittlePony

Jo så kan de ju va men de första, 4000 kördes av Alf som byggt hojen till sig själv,han jobbar på Mcexpress i Piteå och han är gasglad både rakt fram och på bana, den andra ägaren vet jag inget om och kan ju mycket väl bara pluttrat omkring och varit skiträdd för hästsparkarna.
Själv är jag en riktig fegis så i min ägo går den hur långt som helst, skämt o sidor jag har aldrig sett nåt liknande så jag är grymt imponerad av denna ingenjörskap och deras produktionskedja.

Själv då hur går det med din produktion?


Mvh LillaFarbrorn
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Såg någon gång om en K5'a som rullat 10 000 mil. Motorn var fortfarande i toppskick. Vanlig tusen mila service var gjord på den, inget mer... vad jag kom ihåg.

Någon som har länk till den? Tror den var med i BIKE tidningen
Jag har ett Motorradtest av en K5'a som gått 5000 mil. Den hade bytt lamellpaket vid 1300 mil (efter flera dagars bromsbänkskörning vid avgassystemstest), styrlager två gånger (ovanligt fel på modellen) och endast en växelförare i lådan visade slitage.

Min egen K5'a har väl gått runt 4500 mil nu. Funkar fint än och ventilspelet har alltid varit inom toleranserna
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top