Fredda66
.::[Biatch]::.
Hård&Kall skrev:Man får nog leva med lite sämre nedläggningsvinkel på den typen av hoj. Du kan ju köpa rätt många fotpinnar på skroten för vad ett nytt fotpinne-kit kostar. Dessutom har du ju minst 95% av fotpinnen kvar. Markfrigången blir ju bara bättre och bättre ju mer du nöter bort![]()
Mitt tips är att höja upp hojjen en sådär 10-20mm bak. Borde inte skada på den om du kör aktivt. Sen kan du ju labba lite med körstilen. Lite mer hang out kanske.

Bra tips!
Jag har redan skickat upp den med längre stag, samt ny bakdämpare, 40-50mm högre bak än original, den är extremt kvickstyrd.
Hänger ut rätt bra, men pinnarna tar i så jäkla tidigt, skulle vara kul att kunna knäskrapa med banditen.
Att fotpinnarna skrapas ner spelar inte så stor roll för mig, men jag vill helst att de inte tar i. Som sagt var, jag lyfte loss bakhjulet via fotpinnen vid hyfsat nerlägg. Man måste ju ha lite vikt på fotpinnen när man hänger av och när man har nerlägg behövs det inte så mycket för att man skall lyfta hojen från sitt fäste.
Summa av kardemumma, jag beställer nog via nätet fanns ju billiga alternativ till de där extremt bling bling fotpinnesatserna. Har inget intresse i att göra några jätteinvesteringar på banditen den är brukshoj och skall så förbli!
Tack för tipsen alla.
//Fredda