Det vart en 640!

Fenix skrev:
Vet själv att jag med varierande intresse brukar läsa folks shout-out's gällande nyförvärv av hoj.

Men, man kan fanimej inte låta bli, som sagt Tokholm har fått ytterliggare ett SM-nöt på halsen. Har avverkat 8 mil vansinnigt roliga mil och fler lär det bli.

På att göra listan ligger, fixa slipon och byta framlykta.

Vill inte ha ett rör som låter pinsamt mycket utan bara nästan pinsamt mycket, förslag och gärna namn på inhandlingsställen som brukar ha det på hyllan mottages med öppna armar.

Vem/vilka säljer lite balla framlyktor, gärna med KTM orange ram?

Väl mött i trafiken!

/Fenix

Jag ska ta hem några rör från Italien.. finns att få i olika material samt färger (alu versionen) ljudet är svårslaget!

vill du ha bilder eller info så skicka ett PM. :tummenupp
 
Det bidde Dainese X-on settet, svart/grå/vit/orange -typ... matchar hojjen hur som helst :D

Tog min första bult-repa som motardare idag. Satan va kul det var, markant lägre fart på rakorna, men vet ifan om man inte lyckas hålla bättre tempo i de riktigt slingriga partierna jämfört med framfarten på en r-hoj. Skit samma kul var det.

Men, dagens nära-knas-upplevelse bestod i att när jag tankat upp på jordgubbs-Festis vid Rosenhill och skulle åka i väg, började folk vifta med armarna och signalera till mig. När jag väl fick av mig hjälmen skrek några i kör "du har punktering!!!". Suuuuuck, strandad vid Rosenhill, men förtrösta ej, innan man visste ordet av kom först en analog-cyklist och erbjöd mig att låna hans cykelpump. Pumpade en stund och konstaterade snabbt att ventilen läckte som ett såll. Från ingenstans kom nästa vänliga själ och som sa "jag har det du behöver hemma, kommer strax!". 5 minuter senare kom han med nya ventiler, gängtapp och batteripump. Väl byt ventilen, konstaterade vi att det fortfarande läckte ut luft. Samma kille/man erbjöd då att han kan fixa punkan på hans bondgård som låg någon kilometer därifrån. Pumpade i luft så gott som det gick och följde min räddare i nöden till gården. Väl där tog det ca. 2 timmar att få av däcket, kränga av, hitta hålet, hitta klistret och sedan skruva ihop allt igen. Eftersom någon "lånat" hans däckkräningsutrustning utfördes samtliga krängningsmoment m.h.a kofötter och skruvmejslar. Utan så mycket som en repa i fälgen, jag är klart imponerad.

Och då jag frågade vad han önskde som kompensation, svarade han -"nästa gång kan det vara jag som behöver hjälp". Så om någon av er ser en traktor med punka e.dyl. är det bara att hugga i. :D Skämt å sido, frugan tycker jag ska åka förbi med en flaska whiskey e.dyl. givet!

/Fenix
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top