Det bidde Dainese X-on settet, svart/grå/vit/orange -typ... matchar hojjen hur som helst
Tog min första bult-repa som motardare idag. Satan va kul det var, markant lägre fart på rakorna, men vet ifan om man inte lyckas hålla bättre tempo i de riktigt slingriga partierna jämfört med framfarten på en r-hoj. Skit samma kul var det.
Men, dagens nära-knas-upplevelse bestod i att när jag tankat upp på jordgubbs-Festis vid Rosenhill och skulle åka i väg, började folk vifta med armarna och signalera till mig. När jag väl fick av mig hjälmen skrek några i kör "du har punktering!!!". Suuuuuck, strandad vid Rosenhill, men förtrösta ej, innan man visste ordet av kom först en analog-cyklist och erbjöd mig att låna hans cykelpump. Pumpade en stund och konstaterade snabbt att ventilen läckte som ett såll. Från ingenstans kom nästa vänliga själ och som sa "jag har det du behöver hemma, kommer strax!". 5 minuter senare kom han med nya ventiler, gängtapp och batteripump. Väl byt ventilen, konstaterade vi att det fortfarande läckte ut luft. Samma kille/man erbjöd då att han kan fixa punkan på hans bondgård som låg någon kilometer därifrån. Pumpade i luft så gott som det gick och följde min räddare i nöden till gården. Väl där tog det ca. 2 timmar att få av däcket, kränga av, hitta hålet, hitta klistret och sedan skruva ihop allt igen. Eftersom någon "lånat" hans däckkräningsutrustning utfördes samtliga krängningsmoment m.h.a kofötter och skruvmejslar. Utan så mycket som en repa i fälgen, jag är klart imponerad.
Och då jag frågade vad han önskde som kompensation, svarade han -"nästa gång kan det vara jag som behöver hjälp". Så om någon av er ser en traktor med punka e.dyl. är det bara att hugga i.

Skämt å sido, frugan tycker jag ska åka förbi med en flaska whiskey e.dyl. givet!
/Fenix