Det var nära!

Status
Ej öppen för fler svar.
Tjena var ute och åkte idag i mitt vanliga tempo alltså en bra bit över normala hastighet:D Åkte på Boråsv när jag som tur var fick se en annan motorcyklist imotsatt riktning veva upp och ner med handen (alltså sänka farten tecknet) jag lättar på tempot och lägger mig i 90 på 70-väg
Förvisso en onykter midsommarkommentar ;)
Jag har ju tidigare ifrågasatt begåvningsreserven hos många här, skribenten alexander får nog anses tillhöra dessa när han TROTS VARNING sänker farten till 90 på 70-väg!!!!

Nästan synd att du inte åkte på 20 km fortkörning där när du inte förstod att även 90 km/h är för fort.

Har du lust att förklara hur du tänkte där??
Prova att svara sakligt nu, kan du inte det är det bättre att du låter bli att svara.

Bara så ni vet så är en polisman inte alls en vanlig svensson på sin lediga tid. I det länet man jobbar är man SKYLDIG att ingripa om man blir vittne till ett brott. Dock kan man ingripa genom att t.ex ringa till polisen, alltså behöver man ej ingripa fysiskt. Men man är fortfarande skyldig att ingripa på ett eller annat sätt. Om polismannen blir vittne till något brott och ej gör något begår denne tjänstefel.

Jag lägger mig inte i er diskussion, ville bara berätta hur det ligger till. Det är alldeles för många som tror sig veta hur polisarbetet fungerar men tyvärr alltför många som inte vet tillräckligt för att uttala sig.

Däremot kan jag hålla med om att det finns poliser som beter sig tveksamt. Som har ett behov av att hävda sig. Verkar oftare vara inom trafikpolisen enligt egen erfarenhet, och tyvärr är det ju så att folk ofta bara kommer ihåg de som inte var trevliga och tillmötesgående. Jag tror ändå att alla som kör för fort är beredd på att kunna få böter, då blir det bara oproffsigt av polismannen att skälla ut någon för detta om det inte skett på ett vårdslöst sätt, istället för att ge böter och bara påpeka på ett konstruktivt sätt att man gjort fel. Det tror jag de flesta kan ta. Men å andra sidan vet jag hur mycket skit man som polis får ta under ett arbetspass så att man inte alltid kan vara trevlig får man tyvärr ha förståelse för, den mänskliga faktorn gör sig ibland påmind. Är ju ändå inget vanligt jobb.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey