Det var nära!

Status
Ej öppen för fler svar.
Tycker det är underbart med alla som sitter här och gnäller över dom somtycker att det inte är synd att han torskade. Han körde 140+ på en 70km/h väg, inte någon 110km/h motorväg. Om jag måste förklara mer så bör ni ställa undan era hojar för då är ni inte lämpade att köra, helt enkelt!

Skulle vara lustigt att se hur alla som hatar Polisen skulle klarar sig i samhället om dom gick ner från 17,000 till t.ex 10,000... Alla ni på nyare hojar skulle leva livsfarligt för med så lite poliser så skulle det gå alldeles för lätt för någon att blåsa en kula genom skallen på er bara för att få eran hoj och komma undan med det. Väldigt magstarkt exempel men tro det eller ej, Polisen fyller en funktion i samhället. Sen att jag hoppas jag slipper ha dom bakomför mig på motorvägen när jag kör 150-160 i obefintlig trafik, det är en annan femma. Hatar inte dom för det, dom gör sitt jobb bara. Dubbelmoral?!

Tycker det är underbart med alla som sitter här och gnäller över dom somtycker att det inte är synd att han torskade. Han körde 140+ på en 70km/h väg, inte någon 110km/h motorväg. Om jag måste förklara mer så bör ni ställa undan era hojar för då är ni inte lämpade att köra, helt enkelt!

Du min lilla vän!

Kurviga 70/90 vägar där man kan utnyttja sin SPORTHOJ är det som är roligt att köra... motorväg tröttnar man på innan man har lämnar påfarten!

Du tycker det är ok att köra 150-160 på motorväg medans det inte är ok att köra för fort på en 70 väg...:va

Synd att inte "grisarna" tog dig.

Kan inte alla moralkärringar som känner för att skriva av sin ensamhet här bara låta bli!!!!!!:mad:

Last edited:
hur kan visssa här inne vilja få bort ännu en stackars sporthoj åkare.

Du som nu sticker ut hakan på detta sätt, har du inte någon gång testat lite vad din hoj går för? Aldrig dragit ur motorn ordentligt, inte ens på fyran?

Varför måste man kalla dem för grisar, tror inte ngn här inne skulle vilja bli kallad för ngt öknamn beroende på vilket jobb man skaffat sig. Är de o kollar trafiken då ska det tydligen gnällas o vara öknamn på dem men när de råkar lösa en hojstöld då är det tydligen tummen upp och det blir hjältestatus på dem härinne, kan vara samma polisman som löser båda brotten tänk på det!

Var de här också grisar?

21-åring misstänks ha kört mc utan körkort
Vålberg
När polisen i tisdags morse genomförde en kontroll i Vålberg utanför Karlstad fastnade en 21-åring i nätet. 21-åringen saknade körkort och den mc han färdades på misstänks också vara stulen.
Nu är mc:n beslagtagen och 21-åringen enligt polisen misstänkt för bland annat olovlig körning.
Publicerad: 2007-06-05 15:38
http://www.nwt.se/ArticlePages/20070...NWT498.dbp.asp

Polisman misshandlad med fjäderbatong
En polisman blev misshandlad med batong i Alingsås på onsdagsförmiddagen. Den ledige polismannen såg en stulen motorcykel på Drottninggatan och en man som skulle gripas för stölden reagerade våldsamt när polismannen legitimerade sig. Mannen drog upp en fjäderbatong och slog polismannen över armen och bröstet. Den misstänkte försvann sedan från platsen och har enligt polisen i Västra Götaland inte gripits. Polismannen blev skadad i armen.
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69806763_3223__2,00.html

Jag kan fylla på med flera exempel :gnissla

Polisman misshandlad med fjäderbatong
En polisman blev misshandlad med batong i Alingsås på onsdagsförmiddagen. Den ledige polismannen såg en stulen motorcykel på Drottninggatan och en man som skulle gripas för stölden reagerade våldsamt när polismannen legitimerade sig. Mannen drog upp en fjäderbatong och slog polismannen över armen och bröstet. Den misstänkte försvann sedan från platsen och har enligt polisen i Västra Götaland inte gripits. Polismannen blev skadad i armen.
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69806763_3223__2,00.html

Jag kan fylla på med flera exempel :gnissla

Tyvärr så handlar den här artikeln om en MC...

Men, fy fan vad jag hatar POLISER som ska leka polis 24h om dygnet!!!:mad:
Visa sig så jääää_la duktiga och laglydiga när dom inte är i tjänst. Påpekar och informerar om hur lagen lyder och ska följas!

Men ändå så vet man om att dom kör för fort, lagar bilen utan "kvitto", dricker smuggelsprit/öl, mm mm mm mm. Men så fort dom ser någon annan göra det så blir dom BROR DUKTIG! :mad:

Och JA! Jag känner säkert ett 10tal poliser!

För att svara på div svar på mitt tidigare inlägg, är som sagt var skillnad på en 70 väg och en 110 väg, jag har kört 100 på 70 väg, men det är ändå minst 40 knyck långsammare än vad han körde. Och jag har dragit ur min hoj på alla växlar, dock aldrig på en 70 väg där det kan komma en bil, ett barn på en cykel, en fotgängare lr liknande ut mitt i vägen.

Det är klart, barn, cyklar å fotgängare KAN komma upp på motorvägen också, men det är högst osannolikt. Skillnaden på när det klassas som 70 och 90 väg är ganska stor så därför kan man inte säga 70/90 väg, det är som att säga 30/50 väg...

Att jag har fått dom svar jag har fått bevisar ganska mkt vad just ni saknar, omdömme. Om jag verkligen skulle vilja testa min hojs gränser på KURVIGA sträckor så skulle jag väl ändå köra på bana, om du anser att jag har fel där, så bör du absolut ställa undan din cykel för all framtid innan du kör ihjäl någon annan!

Är man polis så är man polis, skulle inte vilja ha poliser som blundar när dom ser något misstänkt bara för att dom är lediga. Skulle snarare vilja se mer civilkurage hos Svenska folket i allmänhet, tänker dock inte på att vanliga svennsons ska ta upp högfartsjaket på motorvägen när nån kör för fort men vid t.ex misshandel, rån, överfall osv. Mer poliser behövs i Sverige (dock inte fler trafikpoliser). Dubbelmoral? Ja, lite men det bjuder jag på =)

Till er som tror att det handlar om att hålla hastighetsgränser så kan jag deklarera att jag aldrig går efter skyltarna när jag kör, utan kör så fort som jag anser är lämpligt för stunden. :fakta

Folk med den attityden gentemot polisen är generellt sett dumma i huvudet, det här är säkerligen inget undatag, och då kan han lika gärna åka fast, den fan.

Är så jävla trött på grissnutsattityden.

Är så jävla trött på idiotgnällattityden du håller på med!

För att svara på div svar på mitt tidigare inlägg, är som sagt var skillnad på en 70 väg och en 110 väg, jag har kört 100 på 70 väg, men det är ändå minst 40 knyck långsammare än vad han körde. Och jag har dragit ur min hoj på alla växlar, dock aldrig på en 70 väg där det kan komma en bil, ett barn på en cykel, en fotgängare lr liknande ut mitt i vägen.

Jag vet inte hur 70-vägarna ser ut där du bor, men här är de av väldigt varierande sort. En del med hus runtomkring, en del väldigt öde med i snitt ett fordon per dygn.
Det är alltså skillnad på 70-väg och 70-väg.
Dessutom finns det 90-vägar häromkring med hus inte alltför långt ifrån vägen, med utfart ut på aktuell väg.
Jag tycker det verkar som att du saknar någon slags verklighetsförankring.

2986904 Jag vet inte hur 70-vägarna ser ut där du bor, men här är de av väldigt varierande sort. En del med hus runtomkring, en del väldigt öde med i snitt ett fordon per dygn.
Det är alltså skillnad på 70-väg och 70-väg.
Dessutom finns det 90-vägar häromkring med hus inte alltför långt ifrån vägen, med utfart ut på aktuell väg.
Jag tycker det verkar som att du saknar någon slags verklighetsförankring.
Citat från vv.se:
"Bashastigheterna på vägarna i Sverige är 50 km/tim i tätbebyggt område och 70 km/tim utanför tätorter. På många gator och vägar gäller andra hastighetsgränser. De har beslutats från fall till fall av Vägverket, kommunerna eller länsstyrelsen. En mängd olika faktorer ligger till grund för hur hastighetsgränserna sätts.

Exempel:

* Trafikens sammansättning. På vägar där bilar blandas med gående, cyklister eller långsamma fordon sätts gränsen lägre.
* Om det finns mitträcke.
* Hur många som har dödats eller skadats i olyckor längs vägsträckan.
* Om det finns fasta föremål, bergskärningar eller likande nära vägen utan skyddande sidoräcke.
* Om det finns skolor eller andra platser där barn befinner sig nära vägen."

Där är min verklighetsförankring... Sällan eller aldrig nån går på 90 väg medans det på 70 väg kan vara relativt vanligt, osv osv osv...

Det enda jag kan komma fram till är att du är rädd ute i trafiken, eller kanske bara på dina egna körkunskaper. Att hela tiden tänka på att det kan komma nått i vägen tex bil, cyklister etc gör dig bara mer osäker. Har du tänkt på älgen, hjorten, haren, igelkotten, fåglar etc

En polis ska vara polis under arbetstid! Annars är denne en helt jä_la svensson... men inte, dom ska vara poliser 24h om dygnet.

2986934 Det enda jag kan komma fram till är att du är rädd ute i trafiken, eller kanske bara på dina egna körkunskaper. Att hela tiden tänka på att det kan komma nått i vägen tex bil, cyklister etc gör dig bara mer osäker. Har du tänkt på älgen, hjorten, haren, igelkotten, fåglar etc

En polis ska vara polis under arbetstid! Annars är denne en helt jä_la svensson... men inte, dom ska vara poliser 24h om dygnet.
Det där var förmodligen det dummaste jag någonsin läst på detta forum hittills. Du är ju en trafikfara utan dess like om du inte inser att det på 70 vägar KAN dyka upp fotgängare, barn som cyklar osv. Det är ignorant och jävligt dumt att inte tänka på det.

Gör det mig till rädd och bevisar att jag har dåliga körkunskaper, må så vara, men utav oss två så är det inte jag som kommer att köra ihjäl någon pga att jag är ignorant.

Det där var förmodligen det dummaste jag någonsin läst på detta forum hittills. Du är ju en trafikfara utan dess like om du inte inser att det på 70 vägar KAN dyka upp fotgängare, barn som cyklar osv. Det är ignorant och jävligt dumt att inte tänka på det.

Gör det mig till rädd och bevisar att jag har dåliga körkunskaper, må så vara, men utav oss två så är det inte jag som kommer att köra ihjäl någon pga att jag är ignorant.

Det kan det på 30, 40, 50, 70, 90 och 110 vägar också!!!!!!!!!

Du, utav oss två så är det jag som är medveten om att jag kan komma att köra ihjäl mig själv och i värsta fall någon annan... Det är betydligt bättre än att tro att man inte kommer att göra det! Jag är medveten om vilka faror det är med mc körning, men man kan inte leva ett liv i rädsla!!!

2987029 Det kan det på 30, 40, 50, 70, 90 och 110 vägar också!!!!!!!!!

Du, utav oss två så är det jag som är medveten om att jag kan komma att köra ihjäl mig själv och i värsta fall någon annan... Det är betydligt bättre än att tro att man inte kommer att göra det! Jag är medveten om vilka faror det är med mc körning, men man kan inte leva ett liv i rädsla!!!
Jag är inte rädd, bara du som påstår det mr. Freud...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey