Det var nära!

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag vill tacka de två gentlemän som signalerade till mig att sänka farten på Bulten idag. Det var två st mc-poliser som patrullerade där. Men jag fick behålla kortet en dag till för jag puttrade förbi i lagligt tempo. Dessvärre verkade inte en snubbe med en röd/vit R1 -98 ha haft samma tur. Hoppas du inte blev av med lappen!

Varför måste man kalla dem för grisar, tror inte ngn här inne skulle vilja bli kallad för ngt öknamn beroende på vilket jobb man skaffat sig. Är de o kollar trafiken då ska det tydligen gnällas o vara öknamn på dem men när de råkar lösa en hojstöld då är det tydligen tummen upp och det blir hjältestatus på dem härinne, kan vara samma polisman som löser båda brotten tänk på det!

Okej da förlåt ska inte kalla dom det igen:tummenupp

Tyvärr så handlar den här artikeln om en MC...

Men, fy fan vad jag hatar POLISER som ska leka polis 24h om dygnet!!!:mad:
Visa sig så jääää_la duktiga och laglydiga när dom inte är i tjänst. Påpekar och informerar om hur lagen lyder och ska följas!

Men ändå så vet man om att dom kör för fort, lagar bilen utan "kvitto", dricker smuggelsprit/öl, mm mm mm mm. Men så fort dom ser någon annan göra det så blir dom BROR DUKTIG! :mad:

Och JA! Jag känner säkert ett 10tal poliser!

Varför ska en polis inte få ta fast en hojtjuv på sin fritid? Tycker mig minnas att du var en av dem som jagade hojtjyvar på DIN fritid för några veckor sen. Vad är skillnaden?? :va

Om du nu stör dig på att dina vänner moralpredikar så säg det till dem eller byt umgänge...

@trådstartaren: Gött att du kom så lindrigt undan men som någon redan påpekat så låter det fruktansvärt illa och omoget att kalla polisen för grisar.

Varför ska en polis inte få ta fast en hojtjuv på sin fritid? Tycker mig minnas att du var en av dem som jagade hojtjyvar på DIN fritid för några veckor sen. Vad är skillnaden?? :va

Om du nu stör dig på att dina vänner moralpredikar så säg det till dem eller byt umgänge...

@trådstartaren: Gött att du kom så lindrigt undan men som någon redan påpekat så låter det fruktansvärt illa och omoget att kalla polisen för grisar.

Läs vad jag skrev på första raden!
" Tyvärr så handlar den här artikeln om en MC..."

När en polis går av sitt skift och blir en vanlig civil svensson borde det vara samma sak som när jag stämplar ut från volvo...men inte!

"Den ledige polismannen såg en stulen motorcykel på Drottninggatan och en man som skulle gripas för stölden reagerade våldsamt när polismannen legitimerade sig."

Våld mot en civilperson blir i detta fallet blir... "Han är misstänkt för våld och hot mot tjänsteman!"

ang mina morpredikande vänner... är det dom som arbetar som poliser du syftar på eller alla gnällkärringar på sporthoj?

Läs vad jag skrev på första raden!
" Tyvärr så handlar den här artikeln om en MC..."

När en polis går av sitt skift och blir en vanlig civil svensson borde det vara samma sak som när jag stämplar ut från volvo...men inte!

"Den ledige polismannen såg en stulen motorcykel på Drottninggatan och en man som skulle gripas för stölden reagerade våldsamt när polismannen legitimerade sig."

Våld mot en civilperson blir i detta fallet blir... "Han är misstänkt för våld och hot mot tjänsteman!"

ang mina morpredikande vänner... är det dom som arbetar som poliser du syftar på eller alla gnällkärringar på sporthoj?

Om jag inte är helt ute och cyklar så är en polis ALLTID i tjänst, oavsett om han stämplat ut eller ej.

Till er som tror att det handlar om att hålla hastighetsgränser så kan jag deklarera att jag aldrig går efter skyltarna när jag kör, utan kör så fort som jag anser är lämpligt för stunden. :fakta

Folk med den attityden gentemot polisen är generellt sett dumma i huvudet, det här är säkerligen inget undatag, och då kan han lika gärna åka fast, den fan.

Är så jävla trött på grissnutsattityden.

Jag har då aldrig stött på en "vänlig" polis som vet hur man beter sig!!!

Jag har då aldrig stött på en "vänlig" polis som vet hur man beter sig!!!

Kan bero på att du har fördommar och inte ser det trevliga i dom. Känner några st, varav en från karaten, mkt trevlig brud, ödmjuk som få men ändå bestämd. Fler som henne behövs, självsäker å lugn, behöver inte hytta med någon batong lr hota osv.

Som jag sa tidigare, är man polis så är man, vore högst omoraliskt att blunda om man ser något misstänksamt på fritiden. Sen att man inte vill tänka på sitt jobb på volvo när man slutar är väl något helt annat.

Kan bero på att du har fördommar och inte ser det trevliga i dom. Känner några st, varav en från karaten, mkt trevlig brud, ödmjuk som få men ändå bestämd. Fler som henne behövs, självsäker å lugn, behöver inte hytta med någon batong lr hota osv.

Som jag sa tidigare, är man polis så är man, vore högst omoraliskt att blunda om man ser något misstänksamt på fritiden. Sen att man inte vill tänka på sitt jobb på volvo när man slutar är väl något helt annat.

Fördomar har vi alla, och jag vill absolut inte dra alla poliser över samma kam. MEN jag pratar om MINA erfarenheter! Och jag har inte mött en trevlig polis än så länge...De jag har träffat har varit otrevliga maktmissbrukare som för övrigt behöver sättas på PLATS!!! Och kanske inse att de existerar för ..."to serve and protect.."

2987788 Fördomar har vi alla, och jag vill absolut inte dra alla poliser över samma kam. MEN jag pratar om MINA erfarenheter! Och jag har inte mött en trevlig polis än så länge...De jag har träffat har varit otrevliga maktmissbrukare som för övrigt behöver sättas på PLATS!!! Och kanske inse att de existerar för ..."to serve and protect.."
Ska väl förtydliga att det självklart finns sånna också, tror inte att alla är helgon som lever för att alltid hjälpa andra osv.. Vore trevligt om alla vore det dock =)

Sporthojarn: Vilken attityd pratar du om? Om jag inte vill åka fast och betala dryyga böter men samtidigt gillar att köra lite fortare än vad som står på skyltarna (på 70-120-vägar) så är jag enligt dig dum i huvudet? Eller retade du enbart upp dig på sättet han pratade om polisen, typ gris-biten?
/Thelinski

Är så jävla trött på idiotgnällattityden du håller på med!

Fortfarande fan så mycket bättre än att hata poliser just för att man ska hata poliser..

Sporthojarn: Vilken attityd pratar du om? Om jag inte vill åka fast och betala dryyga böter men samtidigt gillar att köra lite fortare än vad som står på skyltarna (på 70-120-vägar) så är jag enligt dig dum i huvudet? Eller retade du enbart upp dig på sättet han pratade om polisen, typ gris-biten?
/Thelinski

Ja, det var hans attityd gentemot poliser, inte hans körsätt. :fakta

Last edited:
tur ska man ha...

Tjena var ute och åkte idag i mitt vanliga tempo alltså en bra bit över normala hastighet:D Åkte på Boråsv när jag som tur var fick se en annan motorcyklist imotsatt riktning veva upp och ner med handen (alltså sänka farten tecknet) jag lättar på tempot och lägger mig i 90 på 70-väg och bara några 100 meter framåt så står hela gris familjen:D En trevlig äldre man vinkar in mig och ber att få kolla på kk-et och så fick jag blåsa. Han började snacka lite om säkerhet och bla bla och talar om att han hörde mig långt innan jag kom till platsen. Jag lägger till med kommentaren: Ja, konstapeln den låter mer än vad den går:D och sen bla bla och så släppte han mig! Vill bara tacka den motorcyklisten som vinkade åt mig på Boråsv vid kl 14.15 tiden. Om jag inte hade mött dig så hade jag varit utan kort just nu, antagligen. Tack!

låg på motor vägen på väg in mot norrköping från stock. o vart om körd i typ 150 av nått gammalt åbäke till bil... svalde stoltheten o höll på gasen.... en halvkilometer senare hade cheriffen vinkat in han... bara tacka o ta emot

Att jag har fått dom svar jag har fått bevisar ganska mkt vad just ni saknar, omdömme. Om jag verkligen skulle vilja testa min hojs gränser på KURVIGA sträckor så skulle jag väl ändå köra på bana, om du anser att jag har fel där, så bör du absolut ställa undan din cykel för all framtid innan du kör ihjäl någon annan!

Vem har pratat om att testa gränser???
Givetvis är en bana rätt plats för det, men att toura fredligt i 140 på en relativt stor väg (gamla rv40):confused:
All körning är ju en riskanalys och den ende som kan säga om det var ok just då är ju den som var där.
Att kategoriskt fördöma ngn bara för att han kört en viss hastighet är bara löjligt

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey