Det var den säsongen det.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyss hemkommen från Karlskoga lasarett med en ny fin titanplåt och åtta dylika skruvar i mitt högra nyckelben.
Eftersom man inte kan köra så kraschade jag in i Esset igår, på andra varvet så att man inte drar ut på det i onödan. Hojen klarade sig ganska ok men mitt nyckelben gick i fyra bitar som valde fyra olika riktningar att peka åt.
Jävligt surt eftrsom hojen gick bättre än någonsin och jag hade bra fart på trean in mot Esset. Antagligen kraschade jag när jag växlade ner och den nya kopplingen tog tidigare än förut, vilket överraskade mig, och hojen skuttade till samtidigt som jag hade lite broms på. Hence all tyngd på framhjulet som sade upp bekantskapen med asfalten och skickade mig i backen.
Surt men så går det när man är slarvig.

Goodstuff skrev:
Nyss hemkommen från Karlskoga lasarett med en ny fin titanplåt och åtta dylika skruvar i mitt högra nyckelben.
Eftersom man inte kan köra så kraschade jag in i Esset igår, på andra varvet så att man inte drar ut på det i onödan. Hojen klarade sig ganska ok men mitt nyckelben gick i fyra bitar som valde fyra olika riktningar att peka åt.
Jävligt surt eftrsom hojen gick bättre än någonsin och jag hade bra fart på trean in mot Esset. Antagligen kraschade jag när jag växlade ner och den nya kopplingen tog tidigare än förut, vilket överraskade mig, och hojen skuttade till samtidigt som jag hade lite broms på. Hence all tyngd på framhjulet som sade upp bekantskapen med asfalten och skickade mig i backen.

krya på dig mannen....

Goodstuff skrev:
Äntligen lite manlig metall i kroppen. Sedan kan du operera ut det och flasha med det.

Aj aj aj..... Fan vad tråkigt Gustav!!!!! :gnissla

Ryktas om ett sent B-race i år.
Ring Dr.Costa så är du snart tillbaka i sadeln igen!

Krya på dig nu!!!!!! :tummenupp

Naj, det här var ju inge bra Gustav! Se till att läka snabbt nu så är det SM nästa helg ;)

Fyra! Som i en, två, tre, fyra? Tre brott på nyckelbenet utan några andra skador, det var duktigt jobbat. En smäll bara, eller var det flera?

Nåja, den här säsongen var ju bara skit ändå, eller hur? All work and no play åsså en skuren vev. Det var lika bra att du la hjälmen på hyllan för i år med besked. Nu kan du sitta och diskutera nyckelbensbrott med halva RR-Sverige, kanske dags att öppna ett eget forum?

Var smällen läskig? Kommer du bli rädd eller ska du köra "Ankan", d v s skaka av sig och bara fotsätta?

Ajaj surt som fasen, men nu är du i alla fall ihopskruvad och kan göra en Watz på Knutstorp, dvs köra med brutet nyckelben. Det gör alla hårdingar, dessutom så köper jag en plansch på dig och sätter upp på väggen om du gör det.

Det gick av i två stora delar och sedan två mindre som ställde sig uppåt vilket föranledde operation, normalt låter man ju bara stumparna växa ihop.
Jag vet inte om jag blivit rädd men det är inte omöjligt. Funderar på en Teddy-soft-träna och ta det lugnt variant. Efter regnracet på ÅSen och att hojen faktiskt börjar gå bra så var jag sugen på Knutstorp, lite för sugen verkar det som...

Att Fredde kan köra med trasig nyckelben är fan en gåta för mig. :skrämd

Last edited:
Goodstuff skrev:
.

Inte så vanligt att man op dessa men 4 bitar förklarar , men snart är du på hojen igen.
Verkar som dom flesta raceråkare har en enastående förmåga att komma igen efter kracher.

Aj fan! :3freak Det var inte roligt att höra. Hoppas du kryar på dig snabbt och slipper ha alltför ont.

Goodstuff skrev:
...Efter regnracet på ÅSen och att hojen faktiskt börjar gå bra så var jag sugen på Knutstorp, lite för sugen verkar det som...
Säg som det är, du tog Christoffer på orden och försökte ta esset som Mc Coy! :D

Chris Ash skrev:
Något att prova i Sviestadesset? Eller Gelleråsen?

"There are som esses or chicanes where I actually like to get the bike to
highside me halfway through, to help me steer into the next turn as fast as
possible, because that´s the kind of place you can make up half a tenth or two.
if it´s a left-then-right esses, I get the rear spinning up out of the left,
then shut the throttle a bit sharpish, which make the tyre grip suddenly and
flick mo over the highside, laying the bike into the right, fast as you like."

Edit.
Hoppas du inte tar illa upp av smileyn, den är bara till för att få dig att dra på smilbanden, ett skratt gör själen glad.

Goodstuff skrev:
Kväll och kväll. ca 16:30 som jag kraschade.
Du körde riktigt snabbt. :tummenupp

Jag åkte hem precis som hojarna åkte ut...såg aldrig att du var i depån ens.

Hur gick det med hojen då???

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back