Det vanliga med poliser, straff etc

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
http://www.expressen.se/index.jsp?a=511360

Varför blir det så? Läste i Metro för några dagar sen om alexandramannen, en person misstänkt för sexuellt utnyttjande av minderåriga el liknande. Polisen skulle förhöra honom med han hade flyttat till danmark så det blev inget. Sånt vore ju ok med en stulen bil men inte upprepade sexbrott. Tror han blev avskriven 3ggr pga lata poliser. :fattartil Varför orkar Robert Ashberg åka finnlandsfärja när han gör insider och inte polisen?
Kan inte någon med kunskap om polisen förklara för mig vad det är som är så svårt så slipper jag fundera och muttra.

General E skrev:
Varför orkar Robert Ashberg åka finnlandsfärja när han gör insider och inte polisen?
Kan inte någon med kunskap om polisen förklara för mig vad det är som är så svårt så slipper jag fundera och muttra.

Jag gissar att man inte bara kan åka över till danmark och fortsätta leka polis.

Det finns nog internationela reglar om hur sånt ska skötas. Antagligen ska det gå via danska polisen (kanske en vända via bryssel också?) som ska haffa karln, och som sedan ska utelämnas till lagomlandet.

Dessutom ska det nog vara ett viktigt case med bra belägg osv. Frågan är om sexualbrott platsar här (som viktigt nog)..

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...