Det tråkigaste som finns?

Vad är det tråkigaste du vet?

• Antal röstningar
    0
Nu när jag sorterade tvätten så fanns det 10 unika strumpor. Och det var bara 3 av dem som var av äldre modell. Vart fan är alla strumpor?

Vet du inte om att det är det enbenta spöket Laban som är framme och norpar den andre strumpan :tungan

Och när han väl tröttnar på dom han har så tar han nya och lämnar de gamla om man har "tur" :gnissla :huvet

Att packa går ju an, men att packa upp, FY FAN vad trist det är :zpy

Du har en viss poäng men samtidigt kan man välja att ställa necessären i badrummet som den är i några dagar för att sedan ta itu med den, när man ska åka måste den packas och man kommer inte undan. När man packar upp kan man vara vårdslös också, plus att mycket åker i tvättkorgen direkt vilket minimerar ansträngningen.
Har du försökt få ner 2-3 nystrukna skjortor i en kabinväska utan att få dem skrynklade? Det är sjukt tråkigt.

Cirkus var bra input, men det kan man ju alla undvika. Ska vi snacka tråkiga händelser så kan jag dra upp något av de sjuttielva möten jag haft med någon sopa som pratar om något jag inte vill höra, men priset tas av åhörarbänken i Marknadsdomstolen en förmiddag. Det är snart 10 år sedan men toppar fortfarande, lätt, min lista över tråkiga saker jag gjort.

Ja, oki Mackan. Even steaven då.

F.ö. håller jag med en tidigare talare, att kliva upp på morgonen och sen dmo första 2 minuterna på benen. Dom suger jeffligt hårt :gnissla

Att inte på svar på PM är inte heller någe vidare :tungan

Inget av de ovanstående är i närheten av den ångest och apati som utbryter när känslan av "borde" eller "bör" paras ihop med dessa sysselsättningar, gärna i kombination med varandra under veckoslutet.

Jag röstade på tvätta, finns det något tråkigare än tvättstugor? Man måste springa fram och tillbaka och tvätten är aldrig torr. Dessutom är jag urkass på att tvätta, det är ett mysterium för mig hur det funkar med färger och grader. :crash

Diska är bara jobbigt om man låter disken stå, diska minst en gång om dagen funkar. Jag har världens minsta kök dessutom, efter en måltid är det fullt med disk i köket.

Varför finns inte hacka frönsaker med som alternativ? Det är dötrist att göra sallad men jättegott att äta den sen. Tur att man har nån som kan göra sallad istället för mig! :)

Jag röstade på å byta sommar/vinterdäck.Fy fan va tråkigt.
Även att tanka kräks ja på,stå där rastlös som en flane å inte göra nånting.

Du kan väl inte ha problem på den fronten? :O

:krama

Jag röstade på tvätta, finns det något tråkigare än tvättstugor? Man måste springa fram och tillbaka och tvätten är aldrig torr. Dessutom är jag urkass på att tvätta, det är ett mysterium för mig hur det funkar med färger och grader. :crash

Diska är bara jobbigt om man låter disken stå, diska minst en gång om dagen funkar. Jag har världens minsta kök dessutom, efter en måltid är det fullt med disk i köket.

Varför finns inte hacka frönsaker med som alternativ? Det är dötrist att göra sallad men jättegott att äta den sen. Tur att man har nån som kan göra sallad istället för mig! :)

Jag älskar att tvätta..men inte i allmänna tvättstugor o man skall kunna hänga upp utomhus...soltorkad tvätt..aaaah..eller iallafall kunna ha en tvättställning utan att hela lägenhetens yta tas upp..suck :P

Last edited by a moderator:
Så illa är det väl inte och tvätta?In med skiten i maskinen, tillbaka efter 1timme och släng in det i torktumlaren och fyll ev. en ny maskin.
Tillbaka efter en timme och det är klart, ev. 30min tumling till.
totalt 10min i tvättstugan. Jobbigt om allmänna tvättstugan ligger långt bort iofs.

Diska för hand är boooooring... Och tyvärr måste jag nog göra det nu :död

Jag älskar att tvätta..men inte i allmänna tvättstugor o man skall kunna hänga upp utomhus...soltorkad tvätt..aaaah..eller iallafall kunna ha en tvättställning utan att hela lägenhetens yta tas upp..suck :P

Jag skulle nog tycka bättre om att tvätta om jag inte behövde springa till tvättstugan hela tiden, boka tvättid och krångla. Jag vill kunna tvätta hemma när jag vill, typ som när jag diskar, lite varje dag, inte allt på en gång.

Räkningar för mig också. Jag har slutat längta till löning. Frågan är inte hur mycket jag har kvar, utan hur mycket jag går back;)

Sedan är allt på listan jävligt tråkigt också. Förutom att byta däck, brukar vanligen ha nya rims att sätta på så det höjer känslan markant:tummenupp

Byta hjul! Sålde min bil med sommardäck till förmån för en som redan hade vinterhjulen ditsatta!

Klyva ved!!! Men tusan så skön värme det blir, och mysigt med brasa med! Röstade på diska för hand dock.

Man går upp tidigt, drar på sig några fulbyxor, kommer på att det vore bra med ett par varma skor, men det har man såklart inte. Det får bli de där sneakersen man vanligtvis har, med lufthål över tårna. Innan utgång tittar man på termometern, den visar -5 grader. Går till bilhelvetet, hissar upp den med domkraften och börjar sedan leta efter pallbockarna. Dem hittar man såklart inte, då tänker man "ähvafan, det går fort, domkraften går säkert inte ihop". Tar ut fälgkorset, börjar bända på hjulbultarna. De sitter självklart som själva fan och det är totalt omöjligt att rubba dem. Efter att man suttit och tagit i för kung och fosterland ett tag är man desperat och börjar hoppa på fälgkorset i hopp om att hjulbulten ska släppa. Det gör den inte. Istället halkar man. När man ligger på marken märker man att lufthålen på skorna inte är speciellt bra på vintern. "Jaja, jag är snart klar..." När man till slut lossat på hjulbultarna (man fick slå på hjulkorset med släggan för att få de att lossna) och tagit av det första hjulet, det har än så länge tagit ca 1 timme, så sjunker domkraften ihop. Då går man in och ringer nån skrotfirma och frågar om de kan komma och hämta bilen.

fy fan

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!