Det står en bil på min p-plats

Så himla gött att inte ha bil längre... slippa både parkeringar och bilar :D:D

Japps skrev:
Så himla gött att inte ha bil längre... slippa både parkeringar och bilar :D:D
Bara att ringa vaktbolaget, min sambo gjorde det på en bil, dom kom direkt och bötade. Har iof blivit bötfälld för samma sak. Skulle backa in på min P-plats, men råkade backa in på platsen bredvid :va , dagen efter så låg en bot på rutan - VA I HELV... AHA, OK! :huvet

Detta råkade jag oxo ut för för inte allt för länge sedan, jag ställde min bil så nära jag kunde så personen omöjligt kunde ta sig ut och satte en lapp på rutan med mitt mobil nummer och tänkte nu jeflar skall det bil en utskällning som heter duga... efter ett tag så ringer det i mobilen och jag går ut för att läxa upp personen. Vad möts jag va då? jo om inte världens sötaste lilla blondin med jätte fina :tuttar så det var ju bara att flytta på min bil och se lite så där småglad ut och säga aaa det är lugnt men gör inte om det... :huvet

Rasorblade skrev:
Detta är oxå egenmäktigt förfarande!!

(men jävligt coolt) :Bugar

Det är möjligt, nån bekant har nämnt nån form av utpressning då det kommit på tal. Jag förväntade mig inte att gubben skulle betala utan att blinka möjligtvis lite gnäll och jag hade flyttat bilen sen. Kände mig nöjd efteråt iaf :) Och så jävla mycket bättre än att fjanta sig med tidningar, släppa ur luften osv....

Hade en annan incident på samma parkering då jag vänligt och korrekt förklarade för en kvinna att hon stod på min parkering. Det resulterade i att hon var otrevlig och oförskämd tillbaka jag minns inte om jag sa något otrevligt eller om jag bara gick men kvinnan började skrika hysteriskt om hur vilken jävla idiot jag var och att jag inte visste hur det var att ha svagt hjärta osv...tror hon började gråta som grädden på moset, försvann skrikandes/gråtandes. Tänkte för mig själv att om hon nu hade sånna problem med hjärtat ska hon väl inte hetsa upp sig och slänga ur sig sånt skit.

På min nuvarande bostadsadress hade jag en annan incident. Ägde 2 bilar förra hösten och den ena stod på besöksparkeringen. Föreningen hade fått för sig att byta balkongdörrar och några av platserna skulle upplåtas till dörrarna så när jag stod där och funderade vad jag skulle göra av min bil kom min granne gåendes han berättade att "Niklas" var utomlands och det gjorde säkert inget om jag stod en dag på hans plats. Nästa dag satt det en lapp på min bil med en massa hot om diverse saker. Flyttade på bilen och trodde allt var frid och fröjd då det senare under dagen kommer in en kille på jobbet som jag aldrig sett som står och hyperventilerar och skäller ut mig för att jag parkerat där, det var tydligen hans brorsa som hade tänkt ställa bilen där. Svarade lungt att Anders sa att Niklas var utomlands så det gjorde nog inget att jag stod där "Jaha det är väl för fan inte Anders som rår om parkeringen fick jag till svar".

Lappen brydde jag mig inte om men när man kommer in och skäller på mig på jobbet ja då vart jag lite less. Till saken hör att jag bor på Riksbyggen och husen bredvid är HSB som "Niklas" bodde i. Han hade fått hyra parkering av Riksbyggen när det fanns gott om motorvärmarplatser i vår förening. Jag hade fått höra av en nyinflyttad att numera var alla i våran förening upptagna, så jag tog helt sonika och ringde vicevärden och undrade varför vi hade en från HSB som hyrde av oss då det var folk i våran förening som var utan. Nästa månad hade inte Niklas någon parkering, tack vare sin bror som inte kunde bete sig som folk. :banana

Är det inte bara ringa polisen eller vad det då är som sköter sånt och få den bort bogserad?

honkiie skrev:
Är det inte bara ringa polisen eller vad det då är som sköter sånt och få den bort bogserad?
Polisen bryr sig bara om bilen står trafikfarligt till. Men det kan man ju givetvis ordna om man är några stycken.

Jag har själv råkat ut för det.

Ring P-vaktsbolaget och be dem lappa bilen.

Jag har efter incidenten i mitt garage satt upp en skylt med mitt reg.nummer på väggen samt även extraskyltar på väggen med förhyrd parkering och fordon bortforslas på ägarens bekostnad. Det verkar fungera.

Nån snubbe hade parkerat på min plats där jag jobbar. Det ordnades enkelt med hjälp av en truck :banana

UrbanTiger skrev:
Ett förslag är att du smäller upp en skylt på din p-plats där det står att den som nyttjar platsen betalar 300:- i dygnshyra till dig.
Jag skulle vilja ha en trycksensor på marken som registrerar när en bil ställer sig på min plats. Sensorn skulle vara kopplad till en saftblandare och kanske en LED-display som vänligt men bestämt förklarar villkoren för min p-plats (om jag inte är i behov av den just då). Eller bara en gigantisk högtalare som skriker felparkerare upprepade gånger när "fel" bil ställer sig där.

Badger skrev:
Nån snubbe hade parkerat på min plats där jag jobbar. Det ordnades enkelt med hjälp av en truck :banana
Haha, lät ni bilen stå kvar på gaffeln?

Last edited:
Neb Jones skrev:
Haha, lät ni bilen stå kvar på gaffeln?

Hade inte vatt fel, men den kördes bort en bra bit till kommunal tomt. Polisen fick sen ett samtal om en mystisk bil.

köp sådana dära stolpar som man gjuter fast i marken.... Med snabbkoppling på.... Bra för både parkeringstjuvar och biltjuvar....

Det verkar som om vi P-lisor är rätt bra att ha ibland ialla fall då?? Ha det i tanken nästa gång du ger oss fingret, nästa gång är det nån som tjyv parkerar på din plats. *ler* ;) :Bugar :yoparty

Kia skrev:
Det verkar som om vi P-lisor är rätt bra att ha ibland ialla fall då?? Ha det i tanken nästa gång du ger oss fingret, nästa gång är det nån som tjyv parkerar på din plats. *ler* ;) :Bugar :yoparty

Nej, P-lisor är aldrig bra att ha. Ni tillhör samma människokategori som skattehandläggare och kronofogdar. Bara ute efter att åsamka folk smärta.

Nej, skämt åsido... Vettifan hur städerna hade sett ut utan er. Totalt kaos och bilar överallt, troligen. Men en fråga: hur i helsefyr kommer man på att man vill bli lapplisa? :va

McB skrev:
¨.... Men en fråga: hur i helsefyr kommer man på att man vill bli lapplisa? :va

Man jobbar åt kommunen som behöver flera Pnissar. :rolleyes: och frågar folk om dom vill gå utbildning, bo på lite hotell och ha ytterligare en uppgift man kan göra åt arbetsgivaren, vilket höjer lönen och säkrar ens anställning lite mera.

McB skrev:
Nej, P-lisor är aldrig bra att ha. Ni tillhör samma människokategori som skattehandläggare och kronofogdar. Bara ute efter att åsamka folk smärta.

Nej, skämt åsido... Vettifan hur städerna hade sett ut utan er. Totalt kaos och bilar överallt, troligen. Men en fråga: hur i helsefyr kommer man på att man vill bli lapplisa? :va

:Bugar Ja det är väl kanske inget yrke man drömmer om som liten. *skrattar* Jobbade som säljare och kassörska och blev less på att sitta inne varje dag. Ville jobba utomhus istället. Gick upp till ett litet bolag i stan och bad om ett jobb. Han skickade mig på de utbildningar jag behövde för alla objekt han hade. Så jag lappar inte bara bilar på jobbet, men det är en kul del av de.... ;) *ler*

Kia skrev:
:Bugar Ja det är väl kanske inget yrke man drömmer om som liten. *skrattar* Jobbade som säljare och kassörska och blev less på att sitta inne varje dag. Ville jobba utomhus istället. Gick upp till ett litet bolag i stan och bad om ett jobb. Han skickade mig på de utbildningar jag behövde för alla objekt han hade. Så jag lappar inte bara bilar på jobbet, men det är en kul del av de.... ;) *ler*

Vad/vilka lappar du mer till? Tykna snorungar?

Kia skrev:
Sökes: Nitisk p-lisa som kan bistå med utökad bevakning av min p-plats.

Finnes: 3-rätters middag med levande ljus, lugn musik och intressant konversation. Utökar gladeligen till 5-rätters för varje felparkerare som du lyckas få bortbogserad!
:pannkyss

Zee skrev:
Vad/vilka lappar du mer till? Tykna snorungar?

Japp. Å fulla offer på krogen typ såna.... såna som inte gör som jag säger, som inte lyder... ;) :whip Såna som gör sånt man inte ska göra ungefär... *ler*

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa