Det ska slå gnistor!!!

Bandit1200 skrev:
Öh... hmm....klackjärn på bootsen!? Jag kommer ihåg att polarna och jag hade det en sommar...... 1975 :rofl och Puch Floridan gjorde väl typ 55 knyck med jackad kolv och 13 kuggars framdrev :hihi

:bow :hihi

Billson skrev:
Det blir nog inte så dyrt med två små bitar magnesium, jag har inga riktiga priser men kör ut till någon plåtverkstad och hör jag tror alla har.

Det tror inte jag, det kan nog bli svårt att få tag på.. Men hur funkar det med vanligt rostfritt stål? borde väl gnistra rätt bra?

Jag har en förkärlek för downhill med skateboard.. Och när det är som roligast där så åker man på sladd med händerna i backen i kurvorna. För att stödja sig mot marken med handflatorna i backen, så har man handskar med en platta i handflatan som härstammar från en vanlig skärbräda. Denna nöts ju så klart ut, men då är det bara att byta. För att sätta skräck i mina kokurrenter så brukar jag alltid skruva i gipsskruv genom plattorna - från handflatan och ut liksom. För maximal gnisteffekt.
Fast skulle man ställa sig på en skärbräda efter en hoj på asfalt, så är nog risken att den tar slut bra fort.. Eller? Men annars kanske detta är något att prova?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back