Det ska slå gnistor!!!

kajlyl skrev:
Ta en t.ex. magnesium platta och såga ut det efter formen på sulan men med fyra flikar ut på sidorna som du sen gör skåror i... vik upp flikarna och trä en lädderrem igenom skårorna och fixa ett spänne till remmarna.. borde väll gå ?

Jo, nåt sånt tänkte jag med. Fast det måste gå upp framför tårna så man inte glider ur dem... Och det bakre bandet ska nog spännas från bakom hälen tror jag. Som jag ritat i rött...

Bifogat

• gnistor.JPG
    gnistor.JPG
    53.2 KB · Visningar: 49
när jag tänker efter så kan man ju tända eld på tunna bitar magnesium så den brinner vitt... kanske inte bästa materialet då? :va

haha..magnesium har man juh flera ton av på jobbet :tummenupp

Bara så du vet, -Dina fotsulor kommer att bli fett varma. Gummisulan i stöveln värms upp rätt duktigt och den svalnar inte på någon minut direkt.
Se till att du kan få av dig stövlarna snabbt och enkelt.

Har själv testat precis det du vill göra och det blir HOT HOT HOT under fossingarna.

Och sen precis som nån skrev så spelar nog inte metall-valet så stor roll. All metall gnistrar fint i dom farterna och på det sättet du ska använda det.
Titan är bara onödigt dyrt, Magnesium vet jag inte priset på, men vanligt hederligt stål med massa härligt kol i gnistrar så att det räcker.

/Nitrous

Nitrous skrev:
Bara så du vet, -Dina fotsulor kommer att bli fett varma. Gummisulan i stöveln värms upp rätt duktigt och den svalnar inte på någon minut direkt.
Se till att du kan få av dig stövlarna snabbt och enkelt.

Har själv testat precis det du vill göra och det blir HOT HOT HOT under fossingarna.

Och sen precis som nån skrev så spelar nog inte metall-valet så stor roll. All metall gnistrar fint i dom farterna och på det sättet du ska använda det.
Titan är bara onödigt dyrt, Magnesium vet jag inte priset på, men vanligt hederligt stål med massa härligt kol i gnistrar så att det räcker.

/Nitrous
Du menar att det kommer bli såpass tokvarmt att man bara vill sparka av sig stövlarna fort som fasen? Hur snabbt blir det så varmt då?

Firefly skrev:
Du menar att det kommer bli såpass tokvarmt att man bara vill sparka av sig stövlarna fort som fasen? Hur snabbt blir det så varmt då?

Två eller tre hundrameters sträckor kommer göra att du inte vill hakvar stövlarna på fötterna för en stund.

/Nitrous

Ang varma sulor; Har du gjort lumpen? Sett någon sova med kängorna på bredvid kaminen, som långsamt värmt upp sulorna till en ohälsosamt temperatur?

Vi kan väl säga så här, ibland tror jag att det upplevs som väldigt länge innan man får av sig skorna...

t-rex skrev:
Ang varma sulor; Har du gjort lumpen? Sett någon sova med kängorna på bredvid kaminen, som långsamt värmt upp sulorna till en ohälsosamt temperatur?

Vi kan väl säga så här, ibland tror jag att det upplevs som väldigt länge innan man får av sig skorna...
Min tid i lumpen bestod av massa båtar (marinen) så sova med kängorna mot nån kamin blev det aldrig för min del...

Titan är nog det bästa skulle jag tro...
Finns väl nåt att få tag i på de flesta industrier?!

Aluminium är dock inge bra.. :)

btw, hur går det med funride??

Jidetoft skrev:
Titan är nog det bästa skulle jag tro...
Finns väl nåt att få tag i på de flesta industrier?!

Aluminium är dock inge bra.. :)

btw, hur går det med funride??
Funride är klar sedan länge. Men Cayle har inte serverutrymme nog att ladda upp den på. Så jag har ingenstans att tanka upp den. Du får köpa DVD:n när den blir klar senare i höst. :hihi

Jag o en polare testade detta i sommras i gbg. tryckte fast vanlig plåtskiva under skon, fult som fan o livsfarligt. men jävla var det gnistra i sommarnatten :)

Har man centralstöd och vill repa det lite så blir det nog bra mycket gnistor om man kör ner det i marken...

Vastrix skrev:
Har inte speedway åkarna någn "metallsak" under skorna för att inte slita sönder dem på 3 röda?

Jopp, dom har en grej som dom ställer vänsterfoten på och stoppar in tårna i, spänns fast runt vristen har jag för mig.

/Nitrous

Öh... hmm....klackjärn på bootsen!? Jag kommer ihåg att polarna och jag hade det en sommar...... 1975 :rofl och Puch Floridan gjorde väl typ 55 knyck med jackad kolv och 13 kuggars framdrev :hihi

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2