Det ser mörkt ut

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
På avbytarbänken i gelleråsen.. :död
Ja, då var det nog förmodligen över med racingen för det här året.
Stora tiggar-rundan går just nu för att få råd med ett nytt block, efter att vevstaken bestämde sig för att titta ut genom det gamla blocket.
Fyfan vad surt det är att stå vid sidan av banan när man vill köra, ruggigt surt när man började komma upp i lite tempo, och knappt haft nåt strul alls under säsongen :(

Jag lider verkligen med dig för det var du verkligen inte förtjänt av. Hoppas du får napp på tiggarrundan och kan få ihop en hoj till Knutstorp!

oFFkeFF skrev:
...vevstaken bestämde sig för att titta ut genom det gamla blocket
oFFkeFF skrev:
...ruggigt surt när man började komma upp i lite tempo
Jag beklagar verkligen din grymma otur. Hoppas du hittar ett lindrigt sätt att fixa skadan. Någon röd tråd måste gå att skönja i detta. Ett råd som kanske kommer vid fel tidpunkt: skippa special/kit/trim-delarna och skaffa en tillförlitlig hoj med delar som är utprovade att fungera tillsammans av någon med koll.

Hade du kommit upp i tempo? Vill inte strö salt i såren, men du körde 1:13,9 på första kvalet efter ganska hård träning på Gelleråsen och med en hoj som ska vara mer än normalsnabb.

Nyteknik skrev:
....

Hade du kommit upp i tempo? Vill inte strö salt i såren, ......

Det vill du väl visst, eller varför kommentera? Det är väl ändå inte upp till dig att avgöra vad som är bra tider för andra förare? Anser en förare att han presterat bra utifrån sina egna förutsättningar så är det bara pinsamt när andra tar sig tid att berätta att så inte är fallet.

Nyteknik skrev:
Jag beklagar verkligen din grymma otur. Hoppas du hittar ett lindrigt sätt att fixa skadan. Någon röd tråd måste gå att skönja i detta. Ett råd som kanske kommer vid fel tidpunkt: skippa special/kit/trim-delarna och skaffa en tillförlitlig hoj med delar som är utprovade att fungera tillsammans av någon med koll.

Hade du kommit upp i tempo? Vill inte strö salt i såren, men du körde 1:13,9 på första kvalet efter ganska hård träning på Gelleråsen och med en hoj som ska vara mer än normalsnabb.

Nu skrev jag kanske inte just om passet när hojen skar. 12.7 åkte jag på torsdagen utan draghjälp, låg och åkte rätt många låga 13.1-13.4 tider på friträningen. Hög 11'a är jag rätt säker på hade kommit med lite draghjälp.
Dessutom hade jag hållt mig på hjulen i regnet och kört ifrån dig :tungan
13.9 tiden åkte jag på 5'e varvet när jag var tvungen att åka genom lite trafik, 6'e varvet fick jag hålla undan för lite folk jag kom ifatt samt att jag blev omkörd, hojen skar 50 meter in på det 7'e varvet..

Finnarna som skruvade ihop hojen har ju ingen koll såklart :rolleyes:
Ska hälsa det till Simo som jobbar som mek i Ako ajo-teamet som kom 8'a i 125-vm i donington.. Som i sin tur kan säga till Harold Bartol att hans skit inte funkar :lol
Nej, det här har nog som sagt mest till otursdelen att ett lager skar vid absolut fel tillfälle, nämligen på maxvarv på rakan och på näst högsta växeln.

Det är väl ödets ironi, när du väl fått upp farten och kan vara med ute och åka istället för skruva alla pass så kommer generalraset Allan och hälsar på.
Synd om du ska behöva stå över finalen på "Sveriges Donington". Hoppas det löser sig!

oFFkeFF; Känner du dig inte sugen på att börja om på ny kula?
Ny hoj i annan klass eller något liknande. Det kan kanske funka om du är trött på skiten och behöver en nytändning.

oFFkeFF skrev:
Ska hälsa det till Simo som jobbar som mek i Ako ajo-teamet som kom 8'a i 125-vm i donington.. Som i sin tur kan säga till Harold Bartol att hans skit inte funkar :lol
Gubben Bartol har ju ingen pejl på sina grejer.
Du kommer igen!

Victor skrev:
oFFkeFF; Känner du dig inte sugen på att börja om på ny kula?
Ny hoj i annan klass eller något liknande. Det kan kanske funka om du är trött på skiten och behöver en nytändning.

Jag är inte det minsta trött på skiten, roligare hoj och roligare körning får man leta länge efter. Men visst skulle någon kasta en supersport600 med vettig fjädring efter mig skulle jag väl kunna harva någon tävling med den.
Men det enda jag vill ha är PENGAR, så jag har råd om missödet skulle vara framme i 250.
Jag behöver ingen nytändning, jag är ruggigt påtänd av just 250'is ;)

Du får väl köra en klassiker på SH. Tiggarrundan. ;)
Vad har du för kontonummer?

Goodstuff skrev:
Du får väl köra en klassiker på SH. Tiggarrundan. ;)

Jag vet inte om jag vill ge någon av er 250R förare en slant. Det innebär ju att man tar ställning i er webes-strid.
Dessutom har man som bidragsgivare rätt att ställa krav på fart och placeringar, det skulle kännas konstigt.

Jag tror oFFkeFF har så mycket skam i kroppen att han inte säljer sig som vissa andra men det är ju ingen billig historia och kan jag hjälpa en kompis på ngt vis så gör jag det. Att andra utomstående ska pytsa in pengar är ju kanske lite mycket begärt.

Om inte den enda sponsorn hjälper till med det här kommer jag nog förnedra mig och ringa farsan och tigga pengar, sen kommer han säkert skratta och sen får jag ringa finax, när de skrattar åt mig, kommer jag gå ner i tunnelbanan och skramla med bössan, och sen panta varenda burk jag ser.
Jag säljer även signerade bilder av min stjärt för 500kr/st, så det är bara att fylla på namn i listan. Men förnedra mig skulle jag aldrig göra :rolleyes: :rofl

1. Victor
2. ?

Jag tror det här löser sig på nåt vänster ändå, nån som vill köpa knark, vapen eller smuggelsprit? Skicka ett PM ;)

Skämt åsido, hoppet är inte helt borta, hittar jag bara ett block eller kan laga mitt provisoriskt kan jag förhoppningsvis köra knutstorp. Sen kanske jag kan låna en motor, det finns några hojar till.

Chrille skrev:
Det vill du väl visst, eller varför kommentera? Det är väl ändå inte upp till dig att avgöra vad som är bra tider för andra förare? Anser en förare att han presterat bra utifrån sina egna förutsättningar så är det bara pinsamt när andra tar sig tid att berätta att så inte är fallet.
Både jag och oFFkeFF sticker ut hakan när vi talar om kommande egna prestationer och vet rätt väl vad som kan betraktas som mindre bra, normalbra eller riktigt bra. Som jag skrev är jag medveten om att tillfället inte är det bästa, men att kommentara andras varvtider är ju en av de viktigaste sysselsättningarna på forumet. Pinsam på dig själv.

Det ser faktiskt lite ljusare ut redan idag, har hittat ett block för en vettig peng, bara det att man ska skrapa fram pengarna då..

Gött mos Filip. Du ger dig då fan AAAAAALDRIG.

Är det helt kört att svetsa såna block annars? Vet att man gjort det med crossmaskiner emellanåt.... och det är ju en lätt parallell att dra - tvåtakt, luktar och rasar titt som tätt :)

Chrille skrev:
Gött mos Filip. Du ger dig då fan AAAAAALDRIG.

Är det helt kört att svetsa såna block annars? Vet att man gjort det med crossmaskiner emellanåt.... och det är ju en lätt parallell att dra - tvåtakt, luktar och rasar titt som tätt :)

Nej, det är nog inte helt omöjligt att laga upp det, hålet som syns är iaf inte särskilt stort. Men måste ju riva isär och se hur resten ser ut först.
Är det lagbart så kommer jag nog ha det som reservblock i framtiden iaf.
Som en bra förfriskad förare sa i lördags "livet är nu, och vill man så satsar man allt". Jag tycker det här är så kul och utmanande att jag inte kommer sluta förrän den dagen jag tycker det är tråkigt. Sen finns det ju alltid dem som har det värre, och det är ju de som står vid sidan av banan och suktas ;)

Brinnnngrinring bahhhhhhh bofff :död

Bifogat

• DSCF0029.JPG
    DSCF0029.JPG
    67.2 KB · Visningar: 313
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back