Thundercat
Ringmärkt
Det lät mer dramatiskt med krasch än vad det såg ut på filmen. Helikoptern välte är väl bättre förklaring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thundercat skrev:Det lät mer dramatiskt med krasch än vad det såg ut på filmen. Helikoptern välte är väl bättre förklaring.
Frazze skrev:Jag tyckte den såg øverlastad ut...
Simp skrev:Det kan ha varit en jättetjock 100årig gubbe...
UrbanTiger skrev:Nej nej nej... inte Pilot Road, det var vid tegelbacken. Han skrev fågelvägen men det kan inte stämma tycker jag![]()
Måste vara Huddungevägen. Har aldrig varit i Heby men adressen låter helt logisk för mig.
Vafan... Pilot Road, är du helt tappad, LR![]()
UrbanTiger skrev:Du är så söt när du håller på så där. Får jag slicka på dej![]()
Naah, träden går nog an. Det är när han träffar lyktstolpen som det går åt pipan.Trötter skrev:Om ni kollar på filmen så ser ni att rotorbladen går in i trädet när han flyger längs gatan, det lilla behövs för att han ska tapa styrförmågan, bladen är jätte känsliga, och man ser verkligen hur bladen är ine i trädet och slår... :kocko
Mattias skrev:Naah, träden går nog an. Det är när han träffar lyktstolpen som det går åt pipan.
När rotorn stoppas upp hastigt gör massan i bladen att rotormasten knäcks, bakåt i det här fallet. Det som är kvar av rotorbladen klipper då av stjärtbommen och sätter en viss snurr på hela ekipaget, samtidigt som helikoptern naturligtvis dimper ner.
En tungt lastad helikopter med marginella prestanda kan inte stiga vertikalt. Den kan hovra en begränsad bit upp med hjälp av markeffekten, men för att komma högre krävs framåtfart. Det var förmodligen det han försökte skaffa sig längs bygatan där.
Förmodligen ville piloten inte göra sina passagerare besvikna, utan gjorde ett startförsök trots att förhållandena var allt annat än goda.
Undrar förresten om bilen fick sig en känga...![]()
UrbanTiger skrev:Nej nej nej... inte Pilot Road, det var vid tegelbacken. Han skrev fågelvägen men det kan inte stämma tycker jag![]()
Måste vara Huddungevägen. Har aldrig varit i Heby men adressen låter helt logisk för mig.
Matin skrev:Förövrigt samma bolag som höll på att krascha vid Läckö slott härom veckan.
ZpiX skrev:Huddungevägen stämmer bra det...Kom förbi nå'n dag kan jag ge en guidad tur av "Ground Zero" och kaffe med döpp efteråt. Om det är du eller jag som doppar återstår att se... [/gaymode off]
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |