Läste halva tråden, sen stod det mest samma skit.
Jo, utbrändhet har ju ökat, men jag tror att det beror på att människan har börjat tänka till lite mer nu för tiden. Ingen vill slösa bort sitt liv på att jobba bort det.
De som trampar runt på ett fabriksgolv 8h om dagen och har 35år framför sig kanske börjar undra vad de håller på med egentligen. Är det det man vill minnas av sitt liv senare att man gått på ett betonggolv? Knappast.
Då ser man till att man har fasta kostnader på runt 5-7tusen och sen kan man ju fejka det här med utbrändhet så att man får pengar så man klarar sig och sen kan ägna sig åt att sova ut om dagarna, gå till gymet ett par gånger i veckan, läsa lite på biblan och bara ägna tid åt sig själv. Kanske får man nya vänner, nya kontakter och det leder kanske till ett nytt bättre jobb om man nu känner för det.
Ingen vill nog egentligen jobba bort sitt liv för att sen bara kunna säga att mina 5 veckors semester spenderade jag med barnen i Grekland(charter) och övrig fritid var jag en sur gubbjävel. Fy fan verkligen...
Jag själv hatar verkligen att jobba för andra - avskyr det som pesten. Jag säljer MIN TID som DE VÄRDERAR till mig och sen får jag tacka för det. Glöm det.
Nästintill oavsett vad man gör på jobbet så undrar jag om man verkligen hade velat göra det om man hade fått välja fritt helt&hållet?
Det måste ju finnas folk till de platserna men jag vet bara att jag inte ska vara en av dem som gör det livet ut iaf. och som det går nu lär jag inte behöva göra ett skit om drygt 7-9år, fy fan va skönt