Det mest idiotiska tillbehöret för mc

Ur ”2019 HARLEY-DAVIDSON GENUINE MOTOR PARTS & ACCESSORIES”.
Har följt tråden sedan start och vid flera tillfällen sagt "detta är fan värst"
Men sen länkade du flaggan och nu är jag övertygad om att det inte kommer dyka upp något värre, fy fan.
 
Hur beter sig lädret när det ”toffsar”?!

:confused:

Mest onödiga:

Varvräknare. Totalt onödigt både på motorcyklar och bilar. Båda har varvtalsregulatorer och ingen som inte tävlar behöver sitta och kolla ifall man befinner sig i effektregistret.

Varvtalsregulatorer har Massey-Ferguson och Briggs&Stratton.

Gillar man något mer potenta fordon lär man sig att varvräknaren är ett nyttigt instrument, särskilt på flercylindriga fordon och sådana som har viss gångkultur och i övrigt inte vibrerar sönder långt innan maxvarv.





Buy quality, cry once
 
Varvräknare: Oumbärlig på traktorer, mycket bra på tunga lastbilar, skulle inte klara mig utan på sju av mina nio motorcyklar.
 
Framhjul, alla vet att det är brassa satan kjeTTing i takket fuckyouburnouta å slanga som gäller. Vad ska man då med framhjul till?

:yoparty

Annars är mohawk på hjälmen något fruktansvärt töntigt.

motorcycle-helmet-mohawk_600x.jpg

Fan den hjälmen har jag fast utan tuppkam :)
 
Fasen jag måste ringa suzukis motoGP team o säga att dom avbryter jakten på han som stal deras strumpa till bromsvätskebehållaren för den är ju tydligen helt onödig ! =)
 
Nu när ni förklarar att strumpbyxor på broms v behållaren är till för raceputtar på bana inte ska söla ut bromsvätska är de ju faktiskt ett vettigt tillbehör :tummenupp
 
Last edited:
Inte mc-relaterat - men för bil finns ”fake sunroof”. Alltså en klibba till taket som ser ut som en glastaklucka.

Annars är väl min favorit kopplings å bromshandtag i fräsiga knivformer. Känns extra vettigt... eller för den delen alla Kina CNC kopior. Hur fan litar man på att dom håller vid nödbroms?


Fan jag trodde nästa du skämtade men de finns ju faktiskt fake sunrof :D De va ju så bra att jag funderar på köpa det.
https://www.ebay.com/itm/F7DF-Car-I...495205&hash=item260b72de13:g:AlMAAOSwAzxb~a6F
 
Är väl ganska olika va man tycker är onödiga tillbehör då...
Håller me att den klart mest onödiga är då kläderna till bromsvätskebehållaren då, men för dom som har den tycker kanske att de ser snyggare ut än att se behållaren.

Dragkrok till mc ser jag någe som jag aldrig skulle ha då...

Mobilhållare är lite onödig oxå.. Mobilen kan man ha i fickan å åker inte någonstans som kräver att man har gps att kolla på... Klarat mig även utan till bilen...

Brukar även demontera av onödiga saker på hojarna...

Allt är ju olika för var å en...

Det där med mobilhållare har jag tyckt samma som du om tidigare. Men upptäckte Calimoto-appen nu när jag köpte hoj igen. För mig har det öppnat upp massor med vägar och rundor runt om i Skåne som jag inte hittat på egen hand. Appen låter mig välja hur långt jag vill köra, och om jag vill ha kurvig väg eller extrakurvig väg - eller som en vanlig nav, snabbaste vägen. Så väljer jag roundtrip som startar hemifrån.

Köpte en SP Connect-hållare som är snygg och diskret - ingen Ram X-grip som ser ut som fan (även om dom är bra).

Det har gett mig flera nya turer att köra, där jag inte behöver koncentrera mig på var jag ska, utan bara på körningen.
 
Nu började ju tråden med ett tillbehör för racing som är lika viktigt för bansanerarna som båten under motorn, eller inte. Men dessa skydd nedan som tydligen togs fram för att inte fartvinden ska trycka in styrgreppen i toppfart känns rätt onödiga på en typ ER-6 eller liknande.

Dom där trodde jag man skulle ha monterade utifall Romano Fenati kom smygandes.
 
Måste väl säga att fabriksmonterad stereo är rätt onödigt. / ägare av en royalstar venture med stereo :)
 
Räknade fel, "bara" sex där jag vill ha varvräknare. 2 classic racers och 2 Norton gatcyklar + en Velocette som jag inte vill övervarva. Sen en Kawa som som är tom och innehållslös under 9000rpm. Den vill jag växla upp precis innan varvstoppet för att inte tappa tid. Vid nedväxlingarna se till att den ligger inom effektbandet. På den gamla sidventilaren, crossen och touringhojen behövs ingen varvräknare.
 
Last edited:
upptäckte Calimoto-appen nu när jag köpte hoj igen. För mig har det öppnat upp massor med vägar och rundor runt om i Skåne som jag inte hittat på egen hand. Appen låter mig välja hur långt jag vill köra, och om jag vill ha kurvig väg eller extrakurvig väg - eller som en vanlig nav, snabbaste vägen. Så väljer jag roundtrip som startar hemifrån.

Tack för tipset, ska ladda ner och testa appen idag, låter precis som det jag letat efter!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top