Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
cool_adde skrev:kul kul... I sommras så knackade min morsas LS650 rätt så mycket tykte vi... vi kolllade ventilernaspelet... oj ca 1cm! Justerade... då starade den inte. nähä! då yfte vi toppen, och insåg att kamaxeln hade ätit upp lagerbanorna+ ett antal mm i godset.... surt! bara att fixa en ny topp kamaxel och vipparmar tänkte vi. ca 20 papp med jobb. så det var hen hel motor istället på 9 papp! från skroten (nyrenoverad m.m) å bytte skiten själv. Hoppas att du klarar dig lindrigt undan
Japp, den drar över litern direkt om man inte kör som en gubbe med keps. Kör man riktigt lugnt så ligger den väll på 0.8-0.9 l/mil ungefär..Silwer skrev:Var det din hoj som drog så mycket soppa med?
EBS skrev:Den måste ju ha gått som SKIT innan.
Hur lyckades den äta upp lagerbanorna? För lite olja i motorn? Dålig konstruktion?
/N.Y. Fiken
cool_adde skrev:Det visade sig att det var ungefär 1/4 dl olja i motorn! Vet inte om det hade varit så länge, men så var det! för när man öppnade ventillocket så gnisslade det fan!!!
Det var en ända sörja i hela toppen! jag kan ta en bild nån dag när jag har tid så ska du få se!
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |