Det knackade lite i motorn.............

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Lämnade in hojen på Kenneths MC för det knackade i den o har gjort sen jag köpte den av Nickl@s.

Alla har sagt att det är nog inget farligt ja ja tänkte jag o körde glatt vidare,pratade med Kenneth om detta och vi kom fram till att vi väntar till efter säsongen med att riva i motorn.

Nu rev dom lite och det visade sig att den skurit på två cyl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men inga sura miner här inte inför nästa säsong får Bettan en alldeles ny o fin motor!

Så man kan väl säga att jag e ganska nöjd ändå,nu har hojen gått nästan 2000mil o motorn 0mil helt ok.

Kan bara tillägga att servicen på Kenneths MC är grymt bra

Blondie
:squid

Blondie skrev:
Lämnade in hojen på Kenneths MC för det knackade i den o har gjort sen jag köpte den av Nickl@s.

Alla har sagt att det är nog inget farligt ja ja tänkte jag o körde glatt vidare,pratade med Kenneth om detta och vi kom fram till att vi väntar till efter säsongen med att riva i motorn.

Nu rev dom lite och det visade sig att den skurit på två cyl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men inga sura miner här inte inför nästa säsong får Bettan en alldeles ny o fin motor!

Så man kan väl säga att jag e ganska nöjd ändå,nu har hojen gått nästan 2000mil o motorn 0mil helt ok.

Blondie

En honda som pajjat?? :va
Andra som jag hör byter motor på en Fireblade av nyare modell..

Låter ju helskumt... Iofs första jag hör talasom men ändå... Du har inte misskött den på något sätt?

Måndags ex. finns väl alltid iofs.

Servad enligt boken med extra oljebyten på Hondaverkstad!

Det har låtit i den sen dag ett det var en massa fina repor i cylinderfodret!

och du får en ny motor?, orkar de inte renovera eller är det nån form av foder som inte går att rusta utan att det bli avancerat?
Strunt samma för dig, jag är bara nyfiken varför de så att säga kasserar motorn.

Skurit?! repor i fodret!? Har du fått in något i cylindern, eller varför detta? Hur såg kolvarna ut då?

...Men nu förstår jag varför du kört så långsamt hela sommaren... :arsele :whip

triple skrev:
Skurit?! repor i fodret!? Har du fått in något i cylindern, eller varför detta? Hur såg kolvarna ut då?

...Men nu förstår jag varför du kört så långsamt hela sommaren... :arsele :whip

om jag varit långsam varför har jag varvat dig hela sommaren på banorna?????????????????

Fan va skumt, har ju precis köpt en Blade -02 som gått ca 700mil och jag tycker att den knackar i motorn den också.
Hojen är köpt på Mc-varuhuset i Sthlm och fullservad där. Har hört rykten om att Fireblade brukar knacka en del i motor och har därför inte undersökt saken närmare. Brukade din hoj bli varm när du kör, även om det är på landsväg i skapligt tempo? Hondan är helt klart den hoj jag haft som haft högst driftstemperatur, undrar om det kan tyda på något fel i motorn som liknar ditt...

Låter märkligt det där...

BTW, kenneths är det han som ligger brevid den läskiga Nostalgia (HD-butik) eller va den heter på backaplan?

MackeNo1 skrev:
Hondan är helt klart den hoj jag haft som haft högst driftstemperatur, undrar om det kan tyda på något fel i motorn som liknar ditt...

954:an ligger väldigt högt i temp rent generellt så det är nog inget du behöver ora dig för. 82°c är ligger min normalt sett på.

Gamla bläjdar är kända för att rassla och knacka lite, men hur det är på de nyare modellerna vet jag inte. Min tickar dock en del också tycker jag, men inte oroväckande mycket. Dock har man ju nu hört talas om en del 954:or som trasslat, så det känns bra att man har garantin att luta sig tillbaka på.

Ja, mellan 82-85 brukar den ligga vid landsvägskörning. Garantin är helt suverän att ha, 5 år är LÅNG tid. Speciellt för en motorcykel...

Blondie: Men om den hade skurit på två cylindrar så måste det väll ha märkts tydligt på effekten?

MackeNo1 skrev:
Ja, mellan 82-85 brukar den ligga vid landsvägskörning. Garantin är helt suverän att ha, 5 år är LÅNG tid. Speciellt för en motorcykel...

Blondie: Men om den hade skurit på två cylindrar så måste det väll ha märkts tydligt på effekten?

Ingen som prövade hojen märkte nåt den va servad upp till 1800mil o bänkad med 134hk på slangen

kul kul... I sommras så knackade min morsas LS650 rätt så mycket tykte vi... vi kolllade ventilernaspelet... oj ca 1cm! Justerade... då starade den inte. nähä! då yfte vi toppen, och insåg att kamaxeln hade ätit upp lagerbanorna+ ett antal mm i godset.... surt! bara att fixa en ny topp kamaxel och vipparmar tänkte vi. ca 20 papp med jobb. så det var hen hel motor istället på 9 papp! från skroten (nyrenoverad m.m) å bytte skiten själv. Hoppas att du klarar dig lindrigt undan

"Knackar.."

Det som låter mest på CBR929/954 är avgasventilen som sitter under motorn,
den låter en hel del, men bara på låga varv och på avslag.
KentW

MackeNo1 skrev:

Var det din hoj som drog så mycket soppa med?

Blondie skrev:

Blondie
Bara för att jag är så hejdlöst nyfiken, vilka cylindrar var det den skar på?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park