Det jag har svårast att inte skratta åt på YouTube

Jag har ställt frågan om vad hans airspeed är, inget svar ännu, men jag tror hans korrektionsmöjligheter är begränsade i alla plan, det där är gränsfall....tippar farten på över 200 knyck..

[YOUTUBE-ID]8ZlGl4V5oVI&hd=1[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]LhJuHFMCpd8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]3ZvL58nBC68&hd=1[/YOUTUBE-ID]

:rolleyes:
[YOUTUBE-ID]NhhbrUKN_Zw[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]yO9wOid1DMU&hd=1[/YOUTUBE-ID]

Jag har ställt frågan om vad hans airspeed är, inget svar ännu, men jag tror hans korrektionsmöjligheter är begränsade i alla plan, det där är gränsfall....tippar farten på över 200 knyck..

Nja, 180-200 når du om du ligger på mage utan overall i fritt fall. Har du wingsuit så omvandlar du ungefär hälften till framåtfart. Så ungefär 100-150 km/h är nog mer rätt.

Fredrik von Schalensee vann SM i speed skydiving i förrgår, alltså "fall så fort du kan rakt ner". Snittfart 416,195 km/h över 1000 m fallhöjd. Det är fort det. :)

http://sfnyheter.blogspot.com/2011/08/sm-speedresultat.html

Nja, 180-200 når du om du ligger på mage utan overall i fritt fall. Har du wingsuit så omvandlar du ungefär hälften till framåtfart. Så ungefär 100-150 km/h är nog mer rätt.

Fredrik von Schalensee vann SM i speed skydiving i förrgår, alltså "fall så fort du kan rakt ner". Snittfart 416,195 km/h över 1000 m fallhöjd. Det är fort det. :)

Har du glömt termen "den relativa fartvinden".

Jag tror han ligger en betydande bit över 200. Snarare slickar han 3-hundringen.

På den tiden jag hoppade mycket skärm var rekordet i fallhastighet (dvs nedåt) för wingsuit 11 km/t under en kort stund. Då har ju fallhastigheten omgenererts till fart framåt. Bara när man trackar utan flygoverall så når man betydligt högre farter än 180-200 som i klassiskt frifall kan anses som den lägsta farten när man ligger på mage och fångar luft.

Eller snackar du ren fallhastighet? Men ska man i så fall falla i 100-150 km/h och samtidigt klara av den där sträcken över land så måste framåtfarten ligga på en 500 blås vilket jag har svårt att tro.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...