Det här med service.......

Supermoto skrev:
Vet inte hur det ser ut på 02orna men till 03 är ju en del el, som sitter illa till på åtminstone 01, flyttad så att lossa kylaren känns faktsikt onödigt. Tycker iaf jag.

Det som skulle kunna betraktas som problem är ju att man kan slå sönder händerna totalt mot fotpinnen när kolvfan vänder längst upp.
Jag slog nästan av lillfingret mot fotpinnen en gång. Numera använder jag alltid spärrskaft så det blir frikopplat när kolven vänder.. :)
 
Shit va upphakning det blev på kylaren, dåska ni bara veta när jag luftade gaffeln så tog jag av bakhjulet först :fatta!
 
Tom Byron skrev:
Shit va upphakning det blev på kylaren, dåska ni bara veta när jag luftade gaffeln så tog jag av bakhjulet först :fatta!
Supermoto's mekregel #1: Ta alltid bort lite mer krafs runt prytteln du är intresserad än du tror behövs. Det tjänar du på i längden!

MEN DET FÅR FÖR FAN FINNAS GRÄNSER :fatta!
Sen ska man komma ihåg att det är stor skillnad på att bara lossa och att faktiskt montera bort. Åtminstone då det gäller kylare :mattias


PS Ändra det till regel #2.
Regel #1: Se alltid till att ha ordentligt med folköl i meklokalen!
Regel #1½:Se även till att ha goda kamrater med dig som kan tracka/hjälpa dig. Vilket som passar för stunden.
 
Tom Byron skrev:
Shit va upphakning det blev på kylaren, dåska ni bara veta när jag luftade gaffeln så tog jag av bakhjulet först :fatta!
MUAHAHAHAHAAAA!!!! :rofl

@Supermuppo! Du skulle äääälska lokalen där jag brukar hålla till! Kylskåp fullt med öl och läsk, chips och fika i köket och nästan alltid folk att käbbla med (förutom flipperspel och musik och en hel jättedrös med gamla mc-tidnginar att fördriva tiden med!)! :)
 
Yasha skrev:
MUAHAHAHAHAAAA!!!! :rofl

@Supermuppo! Du skulle äääälska lokalen där jag brukar hålla till! Kylskåp fullt med öl och läsk, chips och fika i köket och nästan alltid folk att käbbla med (förutom flipperspel och musik och en hel jättedrös med gamla mc-tidnginar att fördriva tiden med!)! :)

Skulle det vara så skulle man ju inte få nått gjort alls, då skulle man bara snacka skit å käka snacks och läsa tidningar. Dricker ju inte öl :fyllisar
 
Jag e moppefucko så å dricker man läsk i garaget :)

sällskap är bra när man är på djupt vatten, men ibland är det skönt att bara vara själv å filosofera lite, vips så har 6-7timmar passerat :tungan

öl är för vuxna, sedan åker jag alltid bil till garaget så det går inteihop
Evil M skrev:
Dricker ju inte öl :fyllisar
 
Evil M skrev:
Skulle det vara så skulle man ju inte få nått gjort alls, då skulle man bara snacka skit å käka snacks och läsa tidningar. Dricker ju inte öl :fyllisar
Äh! Det finns ju läsk oxå säger jag ju (och kaffe kom jag på nu!) och det enda som händer är att det tar väääldigt mycket längre tid att göra det man tänkt, för man liksom alternerar mellan mek och fika/läsa. :hihi

Men det är som Heda säger, skönt att vara själv och filosofera där nere i garaget ibland... lyssna på musik, pula lite med hojen och må bra! :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top