Det här med cc/hk och all övrig skit. 0-100 km/h?

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag är helt ny på det här med motorcyklar, och det är möjligt att jag är helt ute och irrar nu... Men jag kunde ändå inte låta bli att undra en sak;
Enligt uppgifter ska min hoj göra 0-100 km/h på 3.3 sek. Men hur kommer det sig då att en (t.ex.) Honda CBR 600 RR gör 0-100 på 4.0 sek? Borde inte Hondan, som är mer räserbaserad, "acca" snabbare 0-100? Den är ju lättare, har fler hk, men kanske inte lika många cc.

/Keep it gangsta

3,2 sekunder var det senaste jag såg på 600RR. Det har med rätt många orsaker att göra; effekt, vikt, utväxling i lådan och på dreven och förare.

3,2 sekunder var det senaste jag såg på 600RR. Det har med rätt många orsaker att göra; effekt, vikt, utväxling i lådan och på dreven och förare.

True. Men det skulle vara intressant att se samma hojtester med en och samma person, under lika omständigheter.

Sen är ju vissa hojar svåra att göra "riviga starter" med, på grund av chassiet.

Det är lättare att göra bra 0-100 med en lång och framtung hoj än med en kort lätt jävla sporthoj...

De e la därför dom som vill starta fort och åka 402 meter åt gången gillar långa svingar och framtunga modeller ( :tuttar )

Har man 150 hp:s å utväxling för 110 km/h så accar det som f-n. Gäller bara å hänga med med växlingen.............

En fjollig sporthoj är inte till för att köra snabba 60fotstider med, därför du får stryk av en ful hdknutte, samt att du inte kan köra.

När hojen reser sig går det ju inte att acca fortare om du så har 3000 hk.

Jag har bara provat en hoj, den jag har nu. Den är i princip heldöd under 50km/h. Så jag antar det är i ungefär samma för andra sporthojar, ettans växel har för hög utväxling för att få bra 0-100 tider till skillnad från mindre högvarviga hojar som har kraften redan vid 2-3 tuen varv. Från 50km/h och uppåt tror jag inte andra hojar har chans mot sporthojarna.

Jag har bara provat en hoj, den jag har nu. Den är i princip heldöd under 50km/h. Så jag antar det är i ungefär samma för andra sporthojar, ettans växel har för hög utväxling för att få bra 0-100 tider till skillnad från mindre högvarviga hojar som har kraften redan vid 2-3 tuen varv. Från 50km/h och uppåt tror jag inte andra hojar har chans mot sporthojarna.

Du har inte en chans mot mig på cykel...

Har du inte koppling på den, bara leka med den under hela registret,

Du, den flög ut genom fönstret när du stod på alla 4 förra vintern http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=150273

Ge mig ett rödljusrejs mot din R1:a nu! :hihi
Ajfan du vann denna gång.
Ok nu har jag 2matcher din och en sur sukka, har ju ingen manlighet kvar så kan lika gärna leka kaxig bakom tanjentbordet....

Den enda rettan du kan vinna över är denna.

Bifogat

• skog.JPG
    skog.JPG
    104.4 KB · Visningar: 329
Last edited:
Har du inte koppling på den, bara leka med den under hela registret,

Ajfan du vann denna gång.
Ok nu har jag 2matcher din och en sur sukka, har ju ingen manlighet kvar så kan lika gärna leka kaxig bakom tanjentbordet....

Den enda rettan du kan vinna över är denna.

På 201 meter och rödljus har jag rostat många R1:or ska du veta, dom är riktigt knixiga att komma iväg fort med från stillastående. Men det vet du ju.

Ja den där R1:an såg väl rätt normal ut? :va Dom brukar ju ligga 50 meter in i skogen i slutet på en gata av fällda trän och kulörta plastbitar. Förra året vart 46% av all nyregistrerade R1:or försäkringsärenden det första året :hihi ;)

Du sparar alla såna trådar i dina favoriter va? :näsblod

Aaa, den ligger tvåa efter din dammsugarperformance :kär

Nej jag har ett plågsamt gott minne. Det är riktigt jobbigt när man varit riktigt packad kan jag säga...

Last edited:
På 201 meter och rödljus har jag rostat många R1:or ska du veta, dom är riktigt knixiga att komma iväg fort med från stillastående. Men det vet du ju.

Ja den där R1:an såg väl rätt normal ut? :va Dom brukar ju ligga 50 meter in i skogen i slutet på en gata av fällda trän och kulörta plastbitar. Förra året vart 46% av all nyregistrerade R1:or försäkringsärenden det första året :hihi ;)

Aaa, den ligger tvåa efter din dammsugarperformance :kär

Nej jag har ett plågsamt gott minne. Det är riktigt jobbigt när man varit riktigt packad kan jag säga...

oh yeah... gött man ligger etta..
satt o rensa bort lite filmer här på datorn förut o såg ja hade en film på mig där ja står o spänner mig lite i duschen..
Den skulle du få en hjärtattack av gubbe lille :D

oh yeah... gött man ligger etta..
satt o rensa bort lite filmer här på datorn förut o såg ja hade en film på mig där ja står o spänner mig lite i duschen..
Den skulle du få en hjärtattack av gubbe lille :D

Skicka skicka!! :hihi

Nej nu ska jag sova

Puss Pjunis! :pannkyss

/J

Visst är det lätt att råka klanta sig i någon start, sen att reaktionerna inte alltid vill vakna. Får köpa mig en längre sving så jag inte förlorar.
Fördelen med att hamna i skogen är att man får mycket reservdelar, sen kör jag bara hojar som det inte svider att lägga i skogen roligare så.

Vad ska jag säga eller tolka det sista...hmmm...

PS vad gjorde ni i sthlm igentligen ni får alla trådar gå åt ett håll:tuttar

Alltså, rätta mig om jag har fel nu, men att använda "plågsamt" i samma tråd som "packad" verkar lite omdömeslöst i ditt läge va :va Nästan lite gay :tungan

Men ok, ett "gott minne" förlåter väl en del förstås :D

Visst är det lätt att råka klanta sig i någon start, sen att reaktionerna inte alltid vill vakna. Får köpa mig en längre sving så jag inte förlorar.
Fördelen med att hamna i skogen är att man får mycket reservdelar, sen kör jag bara hojar som det inte svider att lägga i skogen roligare så.

Vad ska jag säga eller tolka det sista...hmmm...

PS vad gjorde ni i sthlm igentligen ni får alla trådar gå åt ett håll:tuttar

Jaru, säg de..Jörgen bjöd på massa öl på nån skum pub o sen blev de bara svart :näsblod

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025