Det här med att vinka till varandra när man kör hoj...

När man åker igenom någon halvt utdöd by i valfri gudsförgäten avkrok så brukar folk vinka åt en. Även om den enda människa man ser är den närsynte hemmansägaren i 70-årsåldern som står för sig själv på sin lägda med en grep i ena handen. För är det någon som passerar den avkroken så är det antagligen någon som har ett ärende i trakten och har personen ett ärende i trakten så är risken ganska så kanske man råkar känna den personen. Och då vore det ju väldigt oartigt om man inte hälsade. För man vill ju inte att folk ska få för sig att man går omkring och tror att man är viktig eller något.

När jag kör bil brukar jag "låtsas" vinka genom att sakta ta upp handen för att ta ner solskyddet samtidigt som man möter en bil. Oftast blir resultatet att motparten vinkar väldigt förvirrat tillbaka och i precis samma sekund som man möts, inser de att man bara har vinklat ner solskyddet...

När jag kör bil brukar jag "låtsas" vinka genom att sakta ta upp handen för att ta ner solskyddet samtidigt som man möter en bil. Oftast blir resultatet att motparten vinkar väldigt förvirrat tillbaka och i precis samma sekund som man möts, inser de att man bara har vinklat ner solskyddet...

Den körde jag med ett tag oxå. :D

Den körde jag med ett tag oxå. :D

Ni är elaka och onda :4skrika
Typiskt stabor o inte tänka på oss förvirrade själar från landet som tror gott om alla. :7peta

När man åker igenom någon halvt utdöd by i valfri gudsförgäten avkrok så brukar folk vinka åt en. Även om den enda människa man ser är den närsynte hemmansägaren i 70-årsåldern som står för sig själv på sin lägda med en grep i ena handen. För är det någon som passerar den avkroken så är det antagligen någon som har ett ärende i trakten och har personen ett ärende i trakten så är risken ganska så kanske man råkar känna den personen. Och då vore det ju väldigt oartigt om man inte hälsade. För man vill ju inte att folk ska få för sig att man går omkring och tror att man är viktig eller något.

Jag brukar tuta på folk längs vägen och vinka till dom när jag har tråkigt. Nästan alla vinkar tillbaka och står sen där som frågetecken när man dragit förbi. Sen snackas det nog i hela bygden om vem den där vinkande mc-killen var. Dessa livets små glädjeämnen...... :)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla