Det här med att "paxa" stolar osv

Självklart, hade dessutom varit snäppet roligare då invandraren förmodligen hade valt att skrika ord som; knülla, cutta eller jihad istället för något så simpelt som, backa'rå. Nej, mer invandrarfilmer på YT :yoparty

Invandraren hade förmodligen kunnat slåss också. Den där bananen var inte direkt skillad.

Haha....det här fenomenet dyker upp ibland, och tar fram det vidrigaste i annars trevliga Svenssons - efter en chartervecka på gran canaria under julhelgen så har man fått sin beskärda del av det.

Klart värst är småbarnsmammor med gulablendfläckiga knogar och panik i blicken, de går över lik för att säkra en bra plats vid stranden/restaurangen/whatever.

/J

P.S Aldrig mer charter till ett lugnt ställe på ett stort resmål under storhelg, om man nu inte gillar barnaskrik dvs...

Invandraren hade förmodligen kunnat slåss också. Den där bananen var inte direkt skillad.
Är väl inte positivt om folk kan slåss, varför ska man behöva kunna det...

Haha....det här fenomenet dyker upp ibland, och tar fram det vidrigaste i annars trevliga Svenssons - efter en chartervecka på gran canaria under julhelgen så har man fått sin beskärda del av det.

Klart värst är småbarnsmammor med gulablendfläckiga knogar och panik i blicken, de går över lik för att säkra en bra plats vid stranden/restaurangen/whatever.

/J

P.S Aldrig mer charter till ett lugnt ställe på ett stort resmål under storhelg, om man nu inte gillar barnaskrik dvs...

Håller med, har aldrig förstått poängen med att folk håller på och trängs vid poolen när det oftast finns en vidsträckt strand inom en kilometers gångavstånd. Och är det fullt där också struntar jag hellre i att ligga på stranden. Annars brukar det gå bra att betala och få en plats på nån av strandklubbarna där de har bar också :tuttar

Tror det är ett världsligt fenomen. Ser det varje dag när jag jobbar.

Samma här! Och jag gör det själv på jobbet också:D
Långtruckarna är eftertraktade där jag lastar, och när man har lastat klart bilen, och ska in med släpet så vill man ju inte att någon stjäl trucken medans man har kopplat på släpet och backat in den.

Men det kanske är skillnad? Då har jag ju redan använt trucken och ska ha den igen?

Eyj lär svennarna huru står i kö va !

Nää. Snarare:

-Vem vare? Vem vare som facking paxade stolen!
SÄG VEM DET FACKING VAR!

Eller:
-Jag ska göra kaos med han!

Last edited:
Nästa gång det bara ligger kläder kastar jag dom åt nåt håll och kommer nån och käftar förklarar jag att jag trodde att det var kvarglömda kläder och nu sitter jag redan och äter så leta annat bord.
Sen blir det fajt !!!

...kom ihåg att med ett schysst järnrör kan du slå världen med häpnad...

Min favorit är dom som ställer sin korg i kön i mataffären, & sen knatar iväg & hämtar saker i 5 minuter....jag brukar sparka bort korgen.....alltid kul med reaktionen!

Sånt där skiter jag i, går förbi korgen.

Men kan bli jävligt förbannAD!!1 när någon ställer sin kundvagn mitt i en "korridor" mellan hyllorna, eller rent av gör samma som med korgen.

Det funkar skitbra o göra så, gjorde det själv senast idag på ett fik i byn.
Ingen som ville slåss för det inte...

Självklart, hade dessutom varit snäppet roligare då invandraren förmodligen hade valt att skrika ord som; knülla, cutta eller jihad istället för något så simpelt som, backa'rå. Nej, mer invandrarfilmer på YT :yoparty

Beror väl på, är det kul och glädjande att göra narr av en person bara för han inte tillhör en grupp som man känner igen sig själv med?

Eller för att det verkligen är kul.

För det där klippet är fan roligare än laserturken och skogsturken tillsammans.

Är väl inte positivt om folk kan slåss, varför ska man behöva kunna det

Spela roll, har man ändå gjort det val att bruka våld är det bättre att kunna slåss än göra ett fjantigt försök och sedan åka på fet däng. Man har gjort lika mycket fel ändå.

Last edited:
Beror väl på, är det kul och glädjande att göra narr av en person bara för han inte tillhör en grupp som man känner igen sig själv med?

Eller för att det verkligen är kul.

För det där klippet är fan roligare än laserturken och skogsturken tillsammans.

Spela roll, har man ändå gjort det val att bruka våld är det bättre att kunna slåss än göra ett fjantigt försök och sedan åka på fet däng. Man har gjort lika mycket fel ändå.

Nja.
[YOUTUBE-ID]0mkBUnJrcf8[/YOUTUBE-ID]

Jag stör mig när dom paxar bord på lunchrestaurangen och sedan ställer dom sig i matkön som tar 15 minuter medans andra gäster går omkring med sina matbrickor och söker lediga bord, andra gäster hinner äta färdigt och lämna fria platser medans paxxarna står i kö så utan platser skulle dom ändå inte blivit.

Jag löser problemet genom att jag väntar tills proletärerna ätit färdigt runt kl 13 och går till en tyst och lugn restaurang utan kö och alltid ledig fönsterbord.

En ensam lirare...

Det är värre när man letar platser så ser man en ensam en sitter och läser en bok och dricker kaffe och placerat väskan på ena stolen, jackan på den andra och den tredje låst då den är närmast väggen och personen sitter för.

Det är värre när man letar platser så ser man en ensam en sitter och läser en bok och dricker kaffe och placerat väskan på ena stolen, jackan på den andra och den tredje låst då den är närmast väggen och personen sitter för.

Ser en ensam? det är då man går fram och drar ut en av stolarna samtidigt som man säger "det är ledigt här va?" i 9 av 10 fall så säger vederbörande "ja självklart" varpå denne börjar roffa åt sig sina grejjer.

Vänta bara till dess ni gör om en fd granne gjorde ... han paxade en parkeringsplats med två koner. Hur smart som hellst. Dock blev han lite förvånad då jag flyttade på konerna 2p-platser och snodde "hans" jättebra p-plats :D

Vänta bara till dess ni gör om en fd granne gjorde ... han paxade en parkeringsplats med två koner. Hur smart som hellst. Dock blev han lite förvånad då jag flyttade på konerna 2p-platser och snodde "hans" jättebra p-plats :D

Samma sak förekommer på gatan utanför mig. Bor i ett område med lite blandat lägenheter och hus/villor. Det bor en äldre herre i en villa som ligger längs med vägen, en typisk villaväg som inte plogas speciellt regelbundet i vinterperioden. I samband med bristfällig snöröjning krymper antalet parkeringsplatser utmed vägen, ej märkta bås alltså, vilket gör att herren ifråga inte alltid kan knöla in sin fina Saab utanför grindhålet. Det löser han genom att placera en extra stor organge kon utanför sin grind.
Kan inte låta bli att skratta varje gång jag ser den och förundras över varför inte en av hans grannar stjäler skiten och förklarar för herren att man inte kan "paxa" kommunala vägar. Den här delen av Köpenhamn är inte ens en parkeringszon, dvs. fri parkering nästan vart som helst. Dessutom är det ingen direkt brist på platser i kvarteret.

Samma sak förekommer på gatan utanför mig. Bor i ett område med lite blandat lägenheter och hus/villor. Det bor en äldre herre i en villa som ligger längs med vägen, en typisk villaväg som inte plogas speciellt regelbundet i vinterperioden. I samband med bristfällig snöröjning krymper antalet parkeringsplatser utmed vägen, ej märkta bås alltså, vilket gör att herren ifråga inte alltid kan knöla in sin fina Saab utanför grindhålet. Det löser han genom att placera en extra stor organge kon utanför sin grind.
Kan inte låta bli att skratta varje gång jag ser den och förundras över varför inte en av hans grannar stjäler skiten och förklarar för herren att man inte kan "paxa" kommunala vägar. Den här delen av Köpenhamn är inte ens en parkeringszon, dvs. fri parkering nästan vart som helst. Dessutom är det ingen direkt brist på platser i kvarteret.

Antar att han inte vill att folk ska blockera hans utfart? :va

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...