Det här med att "paxa" stolar osv

För många år sedan letade jag efter en ledig parkeringsplats på ett torg. Åkte runt kanske ett varv eller två och såg tillslut en bil backa ut. Äntligen tänkte jag och tog den lediga platsen. Då dyker ilsket par upp och börjar skälla ut mig att jag tagit deras plats. De hade minsann väntat längre än mig. Min bedömning var att de inte var riktigt kloka i huvudet. Först och främst hur tjingar en allmän parkeringsplats? Vore ju en sak om jag tog platsen rakt framför ögonen om han stod väntade stilla vid sidan, men det gjorde han inte. Han körde varv efter varv som alla andra och hade oturen att platsen blev ledig framför mig.

Jag minns inte hur det slutade. Antingen ignorerade jag dem fullständigt eller så bedömde jag att de var så fatalt korkade att jag tänkte att de kanske skulle skära sönder däcken och repa hela sidan på bilen och flyttade på mig. Antagligen dog de av högt blodtryck kort efter händelsen efter att ha glömt att ta sin lugnande medicin. Slutar aldrig förvånas vilka människor det finns ute i samhället.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra