Det här med att "paxa" stolar osv

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Är det ett svenskt fenomen eller förekommer överallt annars också ?
Att man kan lägga ett par vantar på ett bord sen är det upptaget, eller hänger en jacka för att "paxa" och sen går och beställer mat ? Man kan ju även tolka det som att nån bara glömt ett klädesplagg....

Har retat mig på det förut men i helgen då jag var på afterski i hemavan så ville jag ha en stol. Det står 2st bord med ett par vantar på och nån meter bort står en tjej, går fram och tar en stol från ett av borden.
Tjejen då jag gått nån meter "du den där var upptagen"
Hinner bli lite småirriterad men hinner inte säga något innan det kommer en kille i samma sällskap från baren "Den där stolen är upptagen".

Jag tittar på dom medans jag går och säger med bestämd ton "Nej det tror jag inte för det var ingen som satt på den"

Det är en sak om det sitter 9 pers runt ett bord och en stol är ledig för att nån gått och rastat kobran men inte i det här fallet eller var det jag som var idioten ?

Paxa suger! Samma som när man är på någon fest med fri bordsplacering. När det är dags att sätta sig så kan man ga sig fan på att det är "pakcsatt" där man tänkt sätta sig. :mad:

Nästa gång det bara ligger kläder kastar jag dom åt nåt håll och kommer nån och käftar förklarar jag att jag trodde att det var kvarglömda kläder och nu sitter jag redan och äter så leta annat bord.
Sen blir det fajt !!!

Se till att nån vän filmar allt medans du skriker nå obskyra saker, lägg allt på YouTube & invänta biljetterna till röda mattan :tummenupp

Ja, jag har själv undrat över detta fenomen...
Inom barns värld är ju 'paxregeln' en självskriven lag, helt orubblig, och alla bara vet det och respekterar detta (utan krusiduller) och även den som utfört 'paxet'.
Det är ju liksom 'paxat'!!!!!!!111

Men när vuxna civliserade(?) och något socilat tränade människor tillämpar samma princip förundras jag jämnt, inte bara över tillämpningen i sig, utan också över att en liten vante kan markera revir på ett sådant bestämt och signalerande sätt.
Det är faktiskt lite roligt när man tänker efter. :gnissla:D

Last edited:
Senast jag skulle äta skräpmat (på MAX) var det jävlat knökfullt med folk, någon hockeybuss hade stannat utanför så det satt skräniga 12åringar fulla stället.

Resolut skickade jag dottern att "fixa bord" medans jag beställde och väntade på mat.

Hon smög som en vessla, analyserade hur mycket folk hade kvar av sina flottiga måltider, häckade runt dom bord som såg lovande ut att bli klara...

Det såg inte lovande ut, min beställning var nästan klar, men så plötsligt blev ett par platser lediga, hon kastade sig fram och spred ut sina grejjor, samtidigt som dörren öppnades och en ilsken busschaufför skrek "nu går bussen, med eller utan er!"

Tre sekunder senare var samtliga platser lediga :D

Jag stör mig när dom paxar bord på lunchrestaurangen och sedan ställer dom sig i matkön som tar 15 minuter medans andra gäster går omkring med sina matbrickor och söker lediga bord, andra gäster hinner äta färdigt och lämna fria platser medans paxxarna står i kö så utan platser skulle dom ändå inte blivit.

Jag löser problemet genom att jag väntar tills proletärerna ätit färdigt runt kl 13 och går till en tyst och lugn restaurang utan kö och alltid ledig fönsterbord.

Kör gärna nått i stil som detta då.
[YOUTUBE-ID]nnfrZzfejAQ[/YOUTUBE-ID]

Hahaha att man inte sett detta klipp tidigare!

Haha vilken lirare, BACKA RÅ!!!

men hade det varit en invandrare hade det nog blivit lika hysteriskt som Skogsturken, laserturken osv.

men hade det varit en invandrare hade det nog blivit lika hysteriskt som Skogsturken, laserturken osv.

Självklart, hade dessutom varit snäppet roligare då invandraren förmodligen hade valt att skrika ord som; knülla, cutta eller jihad istället för något så simpelt som, backa'rå. Nej, mer invandrarfilmer på YT :yoparty

Lite barnsligt ja. Om jag gör det själv? Antagligen. Men jag blir lika jävla sur ändå när någon annan gört :mad:

Självklart, hade dessutom varit snäppet roligare då invandraren förmodligen hade valt att skrika ord som; knülla, cutta eller jihad istället för något så simpelt som, backa'rå. Nej, mer invandrarfilmer på YT :yoparty

Eyj lär svennarna huru står i kö va !

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...