Jag börjar ledsna enormt på Windows. Det är långsamt, pausar oväntat och beter sig allmänt skumt. Dessutom är det ju (egentligen) inte gratis.
Eftersom jag inte spelar spel på min dator så har jag börjat fundera på om man har något att tjäna på ett annat operativsystem? Det enda jag gör med datorn är: Laddar ner torrents, ser på film, använder Word och Excel, surfar, gör bankärenden och så vidare.
Det enda krav jag egentligen har är:
1. Kompatibilitet: Jag vill kunna använda internetbank, skatteverkets tjänster etc, se alla filmer och öppna alla dokument.
2. Det ska vara snabbare och mer underhållsfritt än windows.
3. Det ska ha ett bra grafiskt interface som inte kräver en alltför lång tillvänjningstid.
Någon som har något förslag? Linux? Annat?
Mitt system:
AMD Athlon XP @ 2GHz (10*200Mhz)
512 mb Dual DDR @ 400Mhz
400gb HD (Fysiskt: 80+120+200gb)
DVD-R/RW
Något gammalt Nvidia GeForce 2 Gts-kort med 128mb (tror jag, spelar ändå inte)
Nåå? Hjälp mig please!
Eftersom jag inte spelar spel på min dator så har jag börjat fundera på om man har något att tjäna på ett annat operativsystem? Det enda jag gör med datorn är: Laddar ner torrents, ser på film, använder Word och Excel, surfar, gör bankärenden och så vidare.
Det enda krav jag egentligen har är:
1. Kompatibilitet: Jag vill kunna använda internetbank, skatteverkets tjänster etc, se alla filmer och öppna alla dokument.
2. Det ska vara snabbare och mer underhållsfritt än windows.
3. Det ska ha ett bra grafiskt interface som inte kräver en alltför lång tillvänjningstid.
Någon som har något förslag? Linux? Annat?
Mitt system:
AMD Athlon XP @ 2GHz (10*200Mhz)
512 mb Dual DDR @ 400Mhz
400gb HD (Fysiskt: 80+120+200gb)
DVD-R/RW
Något gammalt Nvidia GeForce 2 Gts-kort med 128mb (tror jag, spelar ändå inte)
Nåå? Hjälp mig please!