Det här kan bara inte vara sant, jävla satans helvete

Jag tror att jag skulle kunna komma runt det problemet med en ganska lätt metod, om någon har lust att sponsra med en kätting och en avbitare kan jag testa och se om det funkade.
Tänker inte skriva hur här däremot, känns onödigt att ge tips till tjuvar...

Ja man kan ju tänka ut ett par varianter på att komma runt det. Man brukar ju landa i att (tyvärr) det som gäller är att göra ens egen hoj svårare att norpa än någon annans/och att fördröja stölden.
 
Lider med dig :gråta

Men annars så kan du sätta upp en sån ovanför din mc ;)
Response-To-Alarm-Sign-S-7400.gif
 
Visar varför det är viktigt att få kedjan bort från marken så att man inte kan stödja cuttern mot backen. Min favorit när jag parkerar ute: Lägg den i växel och ta kopplingshandtaget med.
Vad skulle det ha för betydelse om växeln är i och du tar kopplingsgreppet? Det är ju bara att lirka lite med växelspaken så ramlar växeln ur. Det vore i så fall mycket smartare att ta kopplingsgreppet OCH växelspaken. Det blir ett jävla skruvande bara, och i ärlighetens namn, det är rätt lätt att vrida på axeln till växeltrumman med en polygrip/rörtång.
 
Nej, det tar säkert 20 sekunder att knipsa av en 12mm kätting.
http://www.youtube.com/watch?v=WOoEWv_QAio

Larm och spårsändare med flera olika positioneringssystem. Kätting är bara till för att hindra de allra mest oerfarna tjuvjävlarna.

Jag skrev fel, det är 14mm länkar på detectolåset, men hur som haver så måste man ha en bultsax som är modell större, vi säger >1m skaft på om det ska gå o knipsa, inget man smyger runt med. Sedan sitter ju detectolarmet stabilt runt skivan och det låset är jäkligt känsligt, räcker med att peta på däcket så går det av (o visst fan borde man hinna ifatt 4 gubbar bärandes på en hoj om man sitter 10m ifrån?

Verkar vara ett tråkigt område hojen står i dock :S
 
När jag bilade till Amsterdam fick jag rådet att ta allt av värde ur bilen och lämna den olåst.

Glassplitter från bilrutor på i stort sett varenda gata vittnade om anledningen till detta råd.

Holland är helt enkelt fullt med tjuvar.
 
Jag är inne lite på ngt vasst eller spetsigt man kan montera längs de bästa lyftpunkterna, löser ju inte problemet helt men det blir iallafall inte enklare att knalla omkring med.
'

Lyftpunkter? Det de gör när de snor tunga hojar är att de kör ett järnrör igenom varje fälg, sen lyfter 2p på varje sida. Lite svårt att eliminera hjulen. Skulle väl vara om man har "solida" fälgar, dvs inga ekrar.
 
Jag skrev fel, det är 14mm länkar på detectolåset, men hur som haver så måste man ha en bultsax som är modell större, vi säger >1m skaft på om det ska gå o knipsa, inget man smyger runt med. Sedan sitter ju detectolarmet stabilt runt skivan och det låset är jäkligt känsligt, räcker med att peta på däcket så går det av (o visst fan borde man hinna ifatt 4 gubbar bärandes på en hoj om man sitter 10m ifrån?

Verkar vara ett tråkigt område hojen står i dock :S
Japp, larmet är det enda som möjligtvis hjälper. Det tar väl drygt 10-15 sekunder att hiva på hojen på ett släp eller in i en van, så du har väl 40 sekunder på dig att hinna ut och stoppa dem om det är skickliga tjuvjävlar.
 
Inför framtiden;
1. Gå Krav-maga lektioner till du kan tillräckligt
2. Köp gps/radio tracker
3. Återbörda det som är ditt
4. Om samma kräck dyker upp och ska hämnas mosa alla som dyker upp
5. Bli känd som Chuck Norris/Bruce Lee/The Ghost/The Assassin, nu vill nu ingen bråka med dig längre
6. Fuck bitches
attachment.php


:yoparty :rofl
 
Skulle du ta upp jakten?

Väldigt svårt o säga hur man reagerar, men ett larm är mest för att avskräcka och om dom dessutom vet att du är hemma så kanske dom avbryter? Skulle jag o 3 polare bära på 230kg motorcykel o nån kommer springande med ett baseballträ skulle jag nog avbryta det jag höll på med, men det är så klart en risk att springa ifatt tjyyyven, sånt äckligt folk kan ju vara beväpnade med något.
 
:va
Det är ju bara att peta ur växeln om man vill leda bort hojen.
Går även hyggligt att köra utan kopplingshandtag/wire.
Kräver lite planering, men funkar.
Har själv kört ett antal mil (i stadstrafik) med brusten kopplingswire.
Inte roligt, med det går.

:hej
/e

får man fråga hur man gör från stillastående? ska man springa dem första metrarna tills man uppnår 1ans hastighet på tomgång? eller sparkar man och gasar helvette?
 
Köp en GPS tracker och ett riktigt larm som även tjuter i fjärrkontrollen så du märker direkt när det är någon som håller på med den.. Man kan tycka att det inte ska behövas, men i samhället vi lever i så är det tyvärr nödvändigt.

Beklagar stölden, måste verkligen kännas piss =(
 
får man fråga hur man gör från stillastående? ska man springa dem första metrarna tills man uppnår 1ans hastighet på tomgång? eller sparkar man och gasar helvette?

Man döar den på ettan och sen puttar man samtidigt som man drar starten.


Har jag hört.....................
 
Inför framtiden;
1. Gå Krav-maga lektioner till du kan tillräckligt
2. Köp gps/radio tracker
3. Återbörda det som är ditt
4. Om samma kräck dyker upp och ska hämnas mosa alla som dyker upp
5. Bli känd som Chuck Norris/Bruce Lee/The Ghost/The Assassin, nu vill nu ingen bråka med dig längre
6. Fuck bitches
attachment.php


:yoparty :rofl

Check på alla punkter. :smasha

Angående lyft: ja, det är just hjulen som sätter käppar i sig själv... Bokstavligt. :rofl

Sen ska man ju inte utgå från att tjuven alltid har hela arsenalen och låta det vara en anledning att inte göra något. Allt som inte är som man förväntar sig leder till att stölden förlängs. Det finns lösningar på allt, men de ska likväl utföras. Och förhoppningsvis leder varje sekund till att "Chuck Norris/Bruce Lee/The Ghost/The Assassin" närmar sig, dvs om han kan slita sig från sina bitches :tuttar
 
Visar varför det är viktigt att få kedjan bort från marken så att man inte kan stödja cuttern mot backen. Min favorit när jag parkerar ute: Lägg den i växel och ta kopplingshandtaget med.

Ehum, hur hindrar det nån att bära iväg med hojen? (efter att dom kapat kedjan som satt runt lyktstolpen och hojen)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top