Det här kan bara inte vara sant, jävla satans helvete

Tråkigt!

Jag måste bara fråga, kedjan genom hjulet, var den förankrad i något? En 12mm kätting knipsar man inte av i första taget och en vinkelkap bör man märka.

Abus Detecto är en prisvärd skivbroms/kätting kombo med larm som man kan dra runt något.
 
skaffa tracker och montera.

Gärna en med både radiovågor och gps i ett.
 
***Det som måste hänt är alltså att fyra personer bokstavligt talat lyft hela hojen och burit den 10 meter in i en skåpbil klockan 12 på natten där folk ser dom utanför mitt hus......***

Beklagar att den försvunnit men jag undrar, efter den detaljerade beskrivning du gav så... Hur kan du veta antalet personer, vilken fordon de använt, vilken tidpunkt det var, hur de 4 personer fick iväg motorcykeln? :7peta
 
Men vänta lite nu, är du seriös ? :va

Han skrev:

***Det som måste hänt är alltså att fyra personer bokstavligt talat lyft hela hojen och burit den 10 meter in i en skåpbil klockan 12 på natten där folk ser dom utanför mitt hus......***

alltså inget han VET utan ANTAR... För att lyckas frakta bort cykeln från där den stod och var låste men all uppsjöns lås och kedjor.
 
Det säkraste skyddet måste ändå vara att ställa in hojen i hundgården. Du kan nog tom lämna nyckeln i! :rolleyes:
 

Bifogat

  • rottweiler.jpg
    rottweiler.jpg
    26.2 KB · Visningar: 188
Tråkigt!

Jag måste bara fråga, kedjan genom hjulet, var den förankrad i något? En 12mm kätting knipsar man inte av i första taget och en vinkelkap bör man märka.

Abus Detecto är en prisvärd skivbroms/kätting kombo med larm som man kan dra runt något.

Nej, det tar säkert 20 sekunder att knipsa av en 12mm kätting.
http://www.youtube.com/watch?v=WOoEWv_QAio

Larm och spårsändare med flera olika positioneringssystem. Kätting är bara till för att hindra de allra mest oerfarna tjuvjävlarna.
 
Last edited:
Nej, det tar säkert 20 sekunder att knipsa av en 12mm kätting.
http://www.youtube.com/watch?v=WOoEWv_QAio

Larm och spårsändare med flera olika positioneringssystem. Kätting är bara till för att hindra de allra mest oerfarna tjuvjävlarna.

Visar varför det är viktigt att få kedjan bort från marken så att man inte kan stödja cuttern mot backen. Min favorit när jag parkerar ute: Lägg den i växel och ta kopplingshandtaget med.
 
Riktigt tråkigt att höra!

Det står i din profil att du bor i nord östra Skåne, jag vet att det är rätt stort men jag gissar på att du bor i någon form av "central ort". Det finns gott om garage och liknande att hyra i de flesta av dessa. Mitt tips är att du skaffar någonstans att förvara hojen. Eller så borrar du ett hål i marken utanför lägenheten, fyller det med betong och en hullingstång med en ögla på. Sen låser du fast hojen i den.
 
Min favorit när jag parkerar ute: Lägg den i växel och ta kopplingshandtaget med.

:va
Det är ju bara att peta ur växeln om man vill leda bort hojen.
Går även hyggligt att köra utan kopplingshandtag/wire.
Kräver lite planering, men funkar.
Har själv kört ett antal mil (i stadstrafik) med brusten kopplingswire.
Inte roligt, med det går.

:hej
/e
 
Jag antar det för den var parkerad några meter utanför min dörr under ett tag. Jag hade rullat in hojen under en trappa, så det var bara några decimeter med tak ovanför hojen. Med båda låsen, kan man inte rulla hojen, eller ta bort dem utan att göra allvarlig skada på hojen.

Alltså antar jag med det låga takutrymmet att det måste varit 4 personer som lyft det. Det var heller inget oljud(!) eller liknande, satt 10 meter bort med balkongdörren öppen.
 
Nytankad hoj! Igen, fick tillbaka den utan soppa och sönder sist. :'(
 
:va
Det är ju bara att peta ur växeln om man vill leda bort hojen.
Går även hyggligt att köra utan kopplingshandtag/wire.
Kräver lite planering, men funkar.
Har själv kört ett antal mil (i stadstrafik) med brusten kopplingswire.
Inte roligt, med det går.


Ja det är inte en toppenlösning men jag hävdar att det är enklare med koppling än utan. Tanken är snarare att förlänga processen. Kombinerat med ett larm som berättar när ngn är på och pillar är varje sekund man får på sig att sprinta välkommet :hej Sen föreslår jag att ta en säkring med sig så blir det ännu bökigare att köra därifrån. Förslag på hur man gör det bökigt/obehagligt att lyfta i hojen står högt på min önskelista. Har tagit bort passagerarhandtag, fotpinnar etc. Kanske sluttande rakblad under svingen etc?

:hej
/e

Ja det är inte en toppenlösning men jag hävdar att det är enklare med koppling än utan. Tanken är snarare att förlänga processen. Kombinerat med ett larm som berättar när ngn är på och pillar är varje sekund man får på sig att sprinta välkommet :hej Sen föreslår jag att ta en säkring med sig så blir det ännu bökigare att köra därifrån. Förslag på hur man gör det bökigt/obehagligt att lyfta i hojen står högt på min önskelista. Har tagit bort passagerarhandtag, fotpinnar etc. Kanske sluttande rakblad under svingen etc?


Jag har iofs börjat fundera på om jag inte ska plocka med växelpinnen samtidigt. Tar ju inte många sekunder att lossa grejorna.
 
Last edited:
Riktigt tråkigt att höra!

Det står i din profil att du bor i nord östra Skåne, jag vet att det är rätt stort men jag gissar på att du bor i någon form av "central ort". Det finns gott om garage och liknande att hyra i de flesta av dessa. Mitt tips är att du skaffar någonstans att förvara hojen. Eller så borrar du ett hål i marken utanför lägenheten, fyller det med betong och en hullingstång med en ögla på. Sen låser du fast hojen i den.

Han huserar i Nederländerna för tillfället har jag för mig.
 
Jag antar det för den var parkerad några meter utanför min dörr under ett tag. Jag hade rullat in hojen under en trappa, så det var bara några decimeter med tak ovanför hojen. Med båda låsen, kan man inte rulla hojen, eller ta bort dem utan att göra allvarlig skada på hojen.

Alltså antar jag med det låga takutrymmet att det måste varit 4 personer som lyft det. Det var heller inget oljud(!) eller liknande, satt 10 meter bort med balkongdörren öppen.

Lås i bromsskivorna?
Men, kläm i ett larm i nästa hoj. Det är inte så värst dyrt, eller svårt.
 
En spanjor som bor längst ut på kanten hade sett den blivit stulen men inte "tänkt" något mer på det. WTF, ska försöka få honom att snacka med polisen
 
Visar varför det är viktigt att få kedjan bort från marken så att man inte kan stödja cuttern mot backen. Min favorit när jag parkerar ute: Lägg den i växel och ta kopplingshandtaget med.

Jag tror att jag skulle kunna komma runt det problemet med en ganska lätt metod, om någon har lust att sponsra med en kätting och en avbitare kan jag testa och se om det funkade.
Tänker inte skriva hur här däremot, känns onödigt att ge tips till tjuvar...
 
Jag tror att jag skulle kunna komma runt det problemet med en ganska lätt metod, om någon har lust att sponsra med en kätting och en avbitare kan jag testa och se om det funkade.
Tänker inte skriva hur här däremot, känns onödigt att ge tips till tjuvar...

Tydligen, Pedro spanjoren hade sett två killar komma med motorcykel? Det har han berättat för en annan person så är inte så säker på det han säger. Men jag har uppmanat honom per sms nu att snälla gå och ta kontakt med polisen och berätta vad han såg.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top