"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Ny gräsklippare... Hinner aldrig med allt klippande med åkgräsklippare och de mindre maskinerna. Dyr som fan, men det blir lite prylar till salu istället mammo-1~2.jpg

Jag tog en riktigt rejäl tugga ur det omtalade äpplet, egentligen för nästan en månad sedan, och beställde en Rabaconda Ultimate, plus balanserare.
Först ville de inte skicka, och sedan var det en riktigt lång plocktid till på det, men efter lite fram och tillbaka så kom idag de sista bitarna på posten.

Inte det smidigaste köpet jag gjort, eller det snabbaste, och verkligen inte det billigaste, men förhoppningsvis så är framtida däcksbytarbehov nu lösta en lång tid framöver.

PXL_20260609_191328350.jpg

Jag tog en riktigt rejäl tugga ur det omtalade äpplet, egentligen för nästan en månad sedan, och beställde en Rabaconda Ultimate, plus balanserare.
Först ville de inte skicka, och sedan var det en riktigt lång plocktid till på det, men efter lite fram och tillbaka så kom idag de sista bitarna på posten.

Inte det smidigaste köpet jag gjort, eller det snabbaste, och verkligen inte det billigaste, men förhoppningsvis så är framtida däcksbytarbehov nu lösta en lång tid framöver.

View attachment 529377
Du får bli den lokala mc-däck-krängaren därute på öriket.

En ny badrumsfläkt, det är så dålig kvalitet på dom så den vi monterade för 30-35 år sedan redan är slut, jag tror inte att den jag köpte för 150:- kommer att hålla längre heller...

En Ryobi batterihäcksax. Mucho bravo kan jag konstatera efter ett test-kap.
Dränerar batteri snabbt eller? Känns som en vettig batteriapplikation p.g.a. anledningar...

Själv skulle jag hämta några träflisskivor skulle jag, är inte helt vass på att surra skivor även om friktionskoefficienten säkert skulle vara till min fördel. Oavsett jag hade inga spännband med mig, det borde nog kanske gå hade jag räknat ut..?

Vinterpulkan med vinterhjul och dött batteri, booster med mig men klara hela varvet igång utan sura miner.
1000002971.jpg

Längden finns, bredden kanske som sagt. Passagerarstol fälld framåt blev nog inte bra, bakåt går den att få mer eller mindre platt men nackstödet bumpa upp bakre ryggstödet. För att få loss nackstödet ska man vara ingenjör, egentligen och helst två men skam den som ger sig.

Avståndet mellan nackstödet och B-stolpen var precis när vinkel och höjd stämde = hur kantig en gammal Volvo än är så är det inte rakt just här. Säkert inte tänkt mycket till lastutrymme mellan B-stolparna så det är väl ingen idé att ringa till Kina och klaga, tänker jag.
1000002972.jpg

1000002974.jpg

Säker last.
1000002979.jpg

Hyfsat med äran i behåll, bara jag inte sträckte på mig, titta åt höger eller...
1000002978.jpg

Kool, tycker inte jag är helt kapabel till buskröj men man kan väl bli bättre.

Spara kvittot även om inga större valörer, köpte Ryobi trimmer som blev skrot efter 2-3 år.. precis inom garantitiden var det i.a.f.. Fick pengarna tillbaka direkt i kassan, batteri/laddare fick jag behålla(dom hade inte koll).

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back