"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Moccamaster helt oslagbar kvalite, vi köpte vår 1998 fungerar än !!
Jag har länge tyckt att de borde få näringsförbud för att de säljer kaffebryggare som inte sitter ihop utan måste spridas över bänken när man ska göra kaffe och för att droppskyddet är felkonstruerat så någon millimeter felplacerad kanna leder till att köket svämmas över av kaffesump.

Ny kaffebryggare.

Spontanköp då jag såg den.

Så.
Jäkla.
Snygg.
5282d22f9f6f95e1705e7dbca5658fc0.jpg
En modell jag inte sett förut. Jag har varit inne på att köpa mig en enligt bild, men har svårt att motivera med tanke på att jag har en DeLonghi som gör både lungo och espresso.Screenshot_20260410-203044-379.jpg

En modell jag inte sett förut. Jag har varit inne på att köpa mig en enligt bild, men har svårt att motivera med tanke på att jag har en DeLonghi som gör både lungo och espresso.View attachment 527552
Den här jag köpte idag är tydligen gjord efter deras första bryggare från 1968 som estetisk förebild.

Tanken är att den ska få tjänstgöra i stugan och jag var modig nog att köpa den utan att ha konsultera hustrun först...
a292f50efa30954b9ad9c2026bbbffea.jpg

Japp, lagar bättre kaffe, och är i princip oförstörbara. (Nåja, i vanlig användning)
Men snygga vettefan om jag skulle kalla dem.
Min har även en fruktansvärt ful färg, pga sambo. :hihi

Men för smak, i rätt mängder så blir Moka'n svårslagen.
Lagar Mocca Master verkligen godare kaffe? Själv känner jag ingen skillnad. Har alltid tänkt att det varit kul att låta de som påstår det ta ett blindtest. Har själv en vanlig billig kaffebryggare som fungerat bra i 20 år och som är mycket bättre designad sett till användarvänlighet. Känns mer som folk betalar för hypen.

Lagar Mocca Master verkligen godare kaffe? Själv känner jag ingen skillnad. Har alltid tänkt att det varit kul att låta de som påstår det ta ett blindtest. Har själv en vanlig billig kaffebryggare som fungerat bra i 20 år och som är mycket bättre designad sett till användarvänlighet. Känns mer som folk betalar för hypen.
Den brygger varmare och snabbare :mattias

Den här jag köpte idag är tydligen gjord efter deras första bryggare från 1968 som estetisk förebild.

Tanken är att den ska få tjänstgöra i stugan och jag var modig nog att köpa den utan att ha konsultera hustrun först...
Den var lite cool

Nu när du förklarar på det viset blev den där bryggaren du hade köpt helt plötsligt snygg.

Ja det skulle jag nog säga.
Tyckte innan jag köpte en att det borde inte kunna göra skillnad då den bara "kokar" vattnet och det som ger smak är när det rinner genom kaffet i filtret, men går man tillbaka till en 99kr Clas Ohlson så märker man skillnad.
Antar att det har att göra med temperatur, men också kan tänkas att Riktigt billiga bryggare, typ 99kr Classe, använder sig av billigare material som "blöder" in mer plastsmak.

Jag dricker ungefär 1/3 av mitt kaffe från en MoccaMaster, 1/3 från en billig tvåkoppsbryggare från NetoNet och 1/3 från automaten på jobbet.

Jag kan inte säga att MoccaMastern gör bättre kaffe, den skillnad man känner beror nog mest på vilket kaffe man använder i dom olika maskinerna

Jag inbillar mig att efter tusentals liter vatten genom maskinerna hinner inte vattnet ta åt sig någon nämnvärd plastsmak på den lilla tid det befinner sig i bryggaren

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back